به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارشی که اخیراً توسط شرکت امنیت بلاکچین Cyvers منتشر شد، روز گذشته (1 آذر) هک شدن سه کیف پول داغ صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX) یا همان هیوبی گلوبال (Huobi Global) سابق، در بریج HECO Chain، ضرری 13.6 میلیون دلاری به بار آورد. بریج HECO Chain یک پل کراس‌چین است که در سال 2020 از طریق ادغام اکوسیستم ترون و بیت‌تورنت (BitTorrent) ایجاد شد.

به گفته این شرکت، در میان تمام رمزارزهای سرقت شده 1240 واحد اتر (ETH)، 7.3 میلیون واحد تتر (USDT)، 1.78 میلیون واحد یو اس دی کوین (USDC) و 62200 واحد لینک (LINK) بیشترین رقم را به خود اختصاص داده‌اند.

هک صرافی هیوبی

جاستین سان (Justin Sun)، مالک اصلی HTX و بنیانگذار Tron و بیت‌تورنت (BitTorrent) مدت کوتاهی پس از این اکسپلویت اعلام کرد: “HTX به طور کامل ضررهای کیف پول داغ این صرافی را جبران خواهد کرد. واریزها و برداشت‌ها به طور موقت به حالت تعلیق درآمده‌اند. همه وجوه امن هستند. به همه اطمینان می‌دهیم وضعیت همه وجوه امن است و ما تلاش داریم دلایل اصلی این حمله را کشف و بررسی کنیم.»

گفتنی است که این صرافی ماه سپتامبر نیز 8 میلیون دلار در یک حمله مشابه دیگر در کیف پول داغ خود از دست داد. در آن زمان نیز جاستین سان ادعا می‌کرد “همه دارایی‌های کاربران امن هستند و این پلتفرم به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array