به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ آپدیت جدیدی را ارائه داده است که کاربران می‌توانند از طریق آن حساب کاربری خود را به یک آدرس ایمیل دلخواه متصل کنند.

در نتیجه، کاربران می‌توانند روند احراز هویت در واتساپ را به‌جای دریافت کد فعال‌سازی از طریق SMS، به کمک کد فعال‌سازی ارسال شده به این آدرس ایمیل انجام دهند.
این قابلیت مدتی در نسخه بتای واتساپ درحال طی کردن روند آزمایشی بود و حالا در دسترس همه کاربران قرار گرفته است.

براساس اخبار منتشر شده توسط مرجع معتبر اخبار پلتفرم واتساپ، وبسایت WABetaInfo، ورژن 23.24.70 واتساپ برای سیستم‌عامل iOS که امروز در فروشگاه اپ‌استور منتشر شده است؛ دارای قابلیت احراز هویت از طریق آدرس ایمیل می‌باشد.

احراز هویت ایمیلی واتساپ

نحوه اتصال ایمیل به حساب کاربری واتساپ

البته شایان ذکر است که این قابلیت قرار نیست جایگزین احراز هویت از طریق پیام کوتاه شود، بلکه به‌عنوان راه جایگزینی به کاربرانی ارائه می‌شود که به هر دلیل امکان دریافت کد فعال‌سازی از طریق SMS را ندارند.
به‌همین منظور لاگین کردن در حساب کاربری این اپلیکیشن پیام‌رسان از طریق ایمیل کار را برای چنین افرادی آسان‌تر خواهد کرد.

برای اتصال آدرس ایمیل دلخواه به حساب کاربری واتساپ خود، کافی است پس از مراجعه به بخش Your Profile، منوی Account را انتخاب کرده و سپس آدرس ایمیل خود را در بخش Email Address اضافه کنید.
واتساپ به کاربران اطمینان‌خاطر داده که این ایمیل وارد شده تنها راهی ارتباطی برای دسترسی به حساب کاربری خواهد بود و به‌هیچ‌عنوان به دیگر کاربران نمایش داده نخواهد شد.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که کاربرد این آدرس ایمیل در حال حاضر تنها برای احراز هویت و ورود به حساب کاربری است. کاربران برای انجام پروسه ثبت‌نام در واتساپ هنوز ملزم به داشتن یک شماره تلفن معتبر هستند.

فارغ از تسهیل دسترسی کاربران، یکی دیگر از دلایل عرضه این قابلیت به کاربران “افزایش امنیت” است. حساب کاربری واتساپ مستقیماً به شماره تلفن کاربران متصل است. اگر به هر دلیلی دسترسی کاربران به شماره تلفن خود میسر نباشد؛ ریسک از دست رفتن حساب کاربری این اپلیکیشن نیز وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق شایع و ناخوشایند، این اپلیکیشن پیام‌رسان تصمیم به ارائه احراز هویت ایمیلی به کاربران خود گرفته است.

هدف از توسعه این قابلیت جدید در واتساپ، تسهیل روند لاگین کردن کاربران در طی شرایط خاص و حساس اضطراری است. با اینکه استفاده از این قابلیت کاملاً اختیاری است؛ اما فعال‌سازی آن برای افرادی که به افزایش امنیت اکانت خود و امکان ریکاوری اطلاعات اهمیت می‌دهند؛ بسیار پیشنهاد می‌شود.
با این وجود، شایان ذکر است که استفاده از آدرس ایمیل به‌عنوان راه اصلی دسترسی به حساب کاربری واتساپ به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. این جایگاه باید متعلق به شماره موبایل کاربران باشد و از آدرس ایمیل به‌عنوان یک روش امنیتی استفاده شود.

البته اخبار اخیر حاکی از آن هستند که این پلتفرم مدتی است در حال توسعه قابلیت ایجاد یوزرنیم کاربری برای کاربران خود می‌باشد.
با ایجاد یوزرنیم اختصاصی کاربران، افراد دیگر مجبور به نمایش و به‌اشتراک‌گذاری شماره تلفن شخصی خود با دیگران نیستند و راه ارتباطی می‌تواند محدود به یوزرنیم باشد. این قابلیت کاربردی و پرتکرار هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده است، اما با انتشار آن فاصله زیادی نداریم.

منبع: 9toMac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array