به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در شروع جلسه معاملاتی امروز (29 آبان 1402)، پس از رسیدن به کانال 1973 دلاری حمایت و خریداران وارد بازار شدند؛ شایان ذکر است که فلز زرد کماکان پایین‌تر از اوج دو هفته‌ای خود معامله می‌شود. از جمله دلایل حمایت طلا می‌توان به آخرین آمارهای اقتصادی آمریکا اشاره کرد که احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را افزایش و ارزش دلار را پایین آورده است. 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش به 1981 دلار و 40 سنت رسیده است. 

پذیرش فزاینده بازارها مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده وضعیت موجود نرخ بهره را در نشست سیاستگذاری دسامبر 2023 حفظ خواهد کرد و در نهایت کاهش نرخ‌های بهره را در سال 2024 آغاز خواهد کرد، دلار آمریکا را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

دلار (USD) به پایین‌ترین سطح خود از 31 آگوست 2023 رسیده است. جدای از این، بدتر شدن چشم انداز اقتصاد جهانی، همراه با خطرات ژئوپلیتیکی، عامل دیگری است که از قیمت طلا و حرکت صعودی متوسط آن حمایت می‌کند.

با این وجود گاوها در حال حاضر تمایلی برای ورود به بازار ندارند و ترجیح داده‌اند قبل از نتایج جلسه FOMC که قرار است در روز سه‌شنبه (30 آبان) منتشر شود، در حاشیه منتظر بمانند. سرمایه‌گذاران به دقت این نشست را بررسی خواهند کرد تا بینشی تازه از مسیر نرخ بهره و دیدگاه سیاست‌گذاران در رابطه با افزایش یا ثبات نرخ بهره در سال جاری به دست آورند.

ضعف بازار اشتغال آمریکا و گزارش پایین‌تر از حد انتظار تورم مصرف‌کننده (CPI) امید به تسهیل سیاست‌های پولی بانک مرکزی این کشور را در آینده نزدیک‌تر بالا برده است. شاخص دلار 0.2 دلار کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم طی دو ماه و نیم گذشته رسیده است.
معامله‌گران تقریباً مطمئن هستند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس 12 و 13 دسامبر تغییری نمی‌دهد و احتمالاً تا پایان سال 2024، نرخ بهره را نزدیک به 100 واحد کاهش خواهد داد.

چرخش در انتظارات بازار نسبت به اقدامات آتی فدرال رزرو باعث شد بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر برسد که این به نفع فلز گرانبها است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxstreet

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array