به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی غیرمتمزکز Bluesky، رقیب X (توییتر سابق) موفق به جذب بیش از 2 میلیون کاربر فعال شده است.

Bluesky همین ماه سپتامبر اعلام کرد تعداد کل کاربرانش به بیش از 1 میلیون نفر رسیده و حالا در همین بازه زمانی کوتاه دو ماهه، این پلتفرم توانست با موفقیت این آمار را دو برابر کند.

گسترش دسترسی کاربران به BlueSky

همچنین، براساس جدیدترین گزارشات به‌دست آمده، Bluesky قصد دارد بالاخره رابط کاربری عمومی خود را در اختیار همه افراد قرار دهد. این باز کردن دسترسی تأثیر مهمی در روند جذب کردن روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دیگر کاربران خواهد داشت.
شایان ذکر است که دسترسی به خدمات این شبکه اجتماعیِ بنا شده بر پروتکل متن‌باز، محدود به دریافت دعوت‌نامه است و کاربران نمی‌توانند به‌صورت عمومی به آن ملحق و سپس عضو شوند. برای دریافت کد دعوت‌نامه این پلتفرم دو راه وجود دارد: یا یکی از کاربران شخصاً کد دعوت خود را برای دیگران ارسال خواهد کرد و یا اینکه کاربر علاقه‌مند در لیست انتظار این شبکه اجتماعی ثبت‌نام کرده و منتظر خواهد ماند.

یکی از بزرگترین چالش‌های پیش‌روی Bluesky برای گسترش پایگاه کاربران خود، برخی محدودیت‌هاست. کاربران نمی‌توانند بدون وارد شدن به حساب کاربری خود پست‌ها و فعالیت‌های این پلتفرم را نظاره‌گر باشند. در نتیجه تیم Bluesky برای حل کردن این مشکل تصمیم به عرضه رابط کاربری عمومی گرفته‌اند.
براساس پست جدید منتشر شده توسط این کمپانی، قرار است این رابط وب عمومی “در اواخر ماه میلادی جاری” (نوامبر) به کاربران ارائه شود.

Bluesky

Bluesky به‌زودی به پلتفرم‌های فدرال خواهد پیوست

یکی دیگر از تغییرات پیش‌رو برای Bluesky در سال 2024، پیوستن به اتحادیه است. در واقع Bluesky به دلیل بنا شدن بر پروتکل AT یک پلتفرم غیرمتمرکز محسوب می‌شود، اما کاربرانی که از طریق کد دعوت اختصاصی قصد عضویت در این شبکه اجتماعی را دارند؛ هنوز هم ملزم به ثبت‌نام از طریق شبکه اصلی bsky.social هستند.
یک شبکه اجتماعی “توزیع‌شده” یا “فدرال” (federated network) به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق چندین درگاه مختلف فعالیت کنند و دیگر محدود به یک پلتفرم اصلی و مرکزی نباشند.
درحال حاضر، شبکه اجتماعی Mastodon، مورد اعتمادترین و مشهورترین پلتفرم متن‌باز غیرمتمرکز موجود در بازار است که با درگاه‌ها و امکانات خود، موفق به جذب خیل عظیمی از خبرنگاران و افراد حرفه‌ای شده است.

شبکه اجتماعی Bluesky در مدت اخیر آپدیت‌های بسیاری از جمله نوتیفیکیشن‌های موبایلی، تأییدیه ایمیلی برای دسترسی به حساب کاربری و بهبود عملکرد را به خدمات خود افزوده است.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array