به گزارش ایران دکونومی، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 28 آبان 1402) و در ادامه بررسی موارد ارجاعی کمیسیون تلفیق، بند (ص) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه برای رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در این بند آمده است: «معافیت ۲۰ درصد سهم کارفرمایی موضوع قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند مصوب ۱۶/ ۱۳۶۱/۱۲ با اصلاحات بعدی، سالانه نیم واحد درصد کاهش می‌یابد. آیین نامه اجرائی این بند در مورد کارگاه‌های مشمول تا شش ماه پس از لازم الاجراشدن این قانون به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. مشارکت دولت بابت سهم کارفرمایی در پرداخت حق بیمه مذکور معادل حداقل دستمزد و مازاد بر آن به طور کامل بر عهده کارفرما است.»

مجلس

معافیت سهم کارفرما از پرداخت کسور بازنشستگی لغو شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، معافیت سهم کارفرما از پرداخت کسور بازنشستگی مازاد بر ۳۰ سال را در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه لغو کردند.

بر اساس این مصوبه، معافیت سهم کارفرما از پرداخت کسور بازنشستگی مازاد بر سی سال برای افرادی که سنوات بیمه‌ای آنان از تاریخ اجرای این قانون از سی سال بیشتر می‌شود، در قوانین و مقررات عام و خاص ملغی می‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array