به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بدون شک اخیراً دوج کوین (DOGE) رالی تازه و قدرتمندی را در پیش گرفته است که با افزایش ۷.۴۶ درصدی قیمت طی هفت روز گذشته، رشد قابل توجهی محسوب می‌شود. هرچند اصلاح 3.58 درصدی امروز و کاهش قیمت تا مرز 0.078 دلار نشان داد گاوها نتوانسته‌اند مومنتوم کافی برای ادامه این حرکت را حفظ کنند.

با این وجود، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر رمزارزها در رسانه‌های اجتماعی گفته است DOGE سرانجام از الگوی کانال نزولی خود خارج شد و سیگنال‌های درون زنجیره‌ای نیز ضمن تایید این ستاپ، به افزایش شدید علاقه و حجم معاملات این ارز اشاره دارند که نشان می‌دهد احتمال افزایش دوباره قیمت وجود دارد.

از سوی دیگر، ارزش بازار دوج کوین نیز در هفته گذشته در حال افزایش بوده است که بر خلاف سایر 10 رمزارز برتر بازار است.  

دلایل رشد قیمت دوج کوین (DOGE)

در نمودار کندلی هفتگی دوج کوین (DOGE) می‌بینیم که این ارز سرانجام از محدوده معاملاتی باریک خود خارج شده و ماه گذشته بیش از 45 درصد افزایش یافته است. اکنون تحلیلگران منتظر یک بریک‌اوت قریب الوقوع هستند که چندین کاتالیزور ازجمله افزایش فعالیت‌های معاملاتی این ارز به آن شدت می‌بخشد. یکی دیگر از این کاتالیزورها، اعلام برنامه شرکت فضانوردی استروبوتیک (Astrobotic ) مبنی بر ارسال یک نسخه فیزیکی از توکن دوج کوین به ماه در ماه دسامبر است.

حرکات نهنگ‌ها نیز در این بین نقش به‌سزایی داشته است. بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم تحلیل داده سنتیمنت (Santiment) مجموع موجودی کیف‌پول‌های دارای ۱۰ میلیون تا ۱ میلیارد توکن DOGE از ۴۴.۶۳ میلیارد توکن روز ۱ نوامبر به سطوح فعلی در حدود ۴۷.۳۸ میلیارد توکن DOGE در تاریخ ۱۷ نوامبر افزایش یافته است. به عبارت دیگر، این هولدرهای بزرگ دارایی‌های خود را به میزان 2.75 میلیارد واحد توکن دوج کوین افزایش داده‌اند که ارزش آن به حدود 231 میلیون دلار (با قیمت‌های فعلی) می‌رسد.

نمودار هولدرهای دوج کوین

روند صعود تا کجا ادامه خواهد داشت؟

اندیکاتورهای تکنیکال در نمودارهای قیمت دوج کوین در حال حاضر به وضعیتی کاملاً صعودی اشاره دارند. برای مثال، میانگین متحرک کوتاه مدت 10 روزه از زمان تشکیل صلیب صعودی روز 23 اکتبر به طور پیوسته بالاتر از میانگین متحرک 21 روزه حرکت کرده است، که نشان می‌دهد گاوها همچنان کنترل بیشتری بر بازار دارند. ادامه حرکت صعودی می‌تواند باعث شود که این دارایی دیجیتال مقاومت‌های مختلف را بشکند، که اولین آنها در نزدیکی تراز 0.087 دلار واقع است.

نمودار قیمت هفت روزه دوج کوین
نمودار قیمت هفت روزه دوج کوین (DOGE)؛ منبع: Tradingview

در زمان نگارش این مطلب، دوج کوین (DOGE) با قیمت 0.07896 دلار معامله می‌شود. در صورت ورود مجدد به کانال 0.080 دلار اصلی‌ترین مانع پیش روی گاوها مارک 0.09 دلار است که پس از آن فتح کانال 0.1 دلار هدف بعدی خریداران خواهد بود. بر اساس معیار «ورودی/خروجی پول» یا «Global In/Out of Money» » که توسط پلتفرم تحلیلی InToTheBlock ارائه شده است، حدود 1.58 میلیون آدرس هنوز منتظر هستند تا قبل از کسب سود، قیمت DOGE به بالاتر از حداقل قیمت خرید 0.0858 دلاری خود برگردد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array