به گزارش ایران دکونومی، برگزاری پازل دی، از سال ۲۰۰۰ در دانشگاه هاروارد با هدف ارتقای اعتماد به نفس، تغییر ذهنیت افراد نسبت به فضاهای خشک آموزشی و تقویت رویکرد حل مسئله کلید خورد. به عقیده برنامه‌نویسان، برای حل مسئله نیاز است که مسئله درک شود و همین نصف مسیر حل آن را طی می‌کند.

یکی دیگر از اهدافی که پازل دی دنبال می‌کند، همین به چالش کشیدن تیم‌های شرکت‌کننده است. مسائل مطرح شده پاسخ یکتا ندارند و تیم‌هایی که پاسخ درست بدهند، گواهینامه هاروارد به آن‌ها اعطا می‌شود.

سال گذشته این رویداد به صورت حضوری-آنلاین در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد و بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده داشت.

نیما سالارکیا، سرپرست تیم CS50x ایران که برگزار کننده این رویداد است، در گفتگو با ایران دکونومی گفت: پازل دی هر ساله در فصل تابستان در دانشگاه هاروارد برای دانشجویان هاروارد و در فروردین ماه به صورت بین‌المللی در دنیا برگزار می‌شود. از سال ۹۸ نیز تیم ما برگزارکننده این رویداد در ایران بود و امسال تنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی افزود: معماها، ممکن است در هر حوزه‌ای باشد و الزاما برنامه‌نویسی نیست و می‌خواهد این پیام را برساند که برنامه‌نویسی تنها محدود به کد زدن نمی‌شود و بخش بزرگ و با اهمیت آن توانایی حل مسئله است.

سرپرست این تیم خاطرنشان کرد که ایران جز کشورهایی است که از این رویداد استقبال خوبی می‌کند و گفت: اولین رویداد سال ۹۸ با ۷۰ شرکت کننده برگزار شد، سال کرونا پازل دی دوبار و آنلاین برگزار شد، سال گذشته نیز با ۱۱۵۰نفر شرکت کننده رویداد را برگزار کردیم. طبق آمارها امریکا، کانادا، هند و ایران بیشترین شرکت‌کنندگان را دارند که سال ۲۰۲۲ سومین کشور از نظر استقبال شرکت کنندگان در دنیا شدیم و البته برنده هم داشتیم.

امسال رسانه ایران دکونومی، حامی رسانه‌ای این رویداد بین‌المللی بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array