به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تتر درصدد است گستره فعالیت‌های خود در زمینه ماینینگ بیت کوین (BTC) را افزایش دهد. به گفته پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، که انتظار می‌رود به زودی سکان هدایت این شرکت را در دست بگیرد، ممکن است این شرکت منتشرکننده استیبل کوین طی شش ماه آینده حدود 500 میلیون دلار برای ساخت تاسیسات ماینینگ و سرمایه‌گذاری در سایر ماینرها هزینه کند.

وی در مصاحبه خود با بلومبرگ اذعان داشت که این شرکت در اروگوئه، پاراگوئه و السالوادور تأسیسات ماینینگ ایجاد خواهد کرد تا از این طریق قدرت محاسباتی خود را به 1٪ از شبکه ماینینگ بیت کوین (BTC) افزایش دهد. ظاهراً سایت‌های جدید از ظرفیتی بین 40 تا 70 مگاوات (MW) برخوردار خواهند بود.

تتر بیت کوین

«قصد داریم به زودی یک قطعه بسیار قدرتمند دیگر از پازل اکوسیستم Tether_to@ را تکمیل کنیم. در مجموع 5 پروژه شگفت‌انگیز برای سال 2024 در دست اجرا داریم که چند مورد از آنها می‌تواند برخی از سرویس‌های متمرکز Web2 را برای همیشه از میان بردارد.»

— پائولو آردوینو (paoloardoino@) . 12 نوامبر 2023

سرمایه‌گذاری در صنعت ماینینگ بخشی از تسهیلات وام 610 میلیون دلاری تتر است که به ماینر آلمانی North Data Group اختصاص یافته است. این وام در راستای الگوی افزایش وام‌های تتر در سال جاری بود که قبلاً با سرمایه‌گذاری استراتژیک در North Data Group برای حمایت از ابتکارات هوش مصنوعی انجام شده بود.

آردوینو افزود که تتر انتظار دارد ظرفیت عملیات ماینینگ مستقیم خود را تا پایان سال به 120 مگاوات افزایش دهد و تا پایان سال 2025 این رقم را به 450 مگاوات برساند. این شرکت در حال بررسی یک تاسیسات 300 مگاواتی نیز هست تا تاسیسات خود را در داخل آن راه‌اندازی کند. آردوینو در این مصاحبه گفت:

«ما باید صنعت ماینینگ را به مرور زمان یاد بگیریم و در آن رشد کنیم. ما برای تبدیل شدن به بزرگترین ماینر جهان هیچ عجله‌ای نداریم.»

طبق برنامه‌هایی که در ماه اکتبر اعلام شد، آردوینو قرار است ضمن حفظ موقعیت خود  به عنوان مدیر فنی شرکت مادر تتر یعنی بیت فینکس (Bitfinex)، در ماه دسامبر به سِمت مدیرعاملی کمپانی تتر برگزیده شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array