به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته حساب رسمی دوج کوین در ایکس (X) اعلام کرد شرکت مشهور تحقیقات فضایی و رباتیک آمریکایی استروباتیک (Astrobotic) آماده می‌شود تا نسخه فیزیکی میم کوین محبوب دوج کوین (DOGE) را همراه ماهواره خود به ماه پرتاب کند.

این خبر توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد و موجی از هیجان را ایجاد نمود. قیمت دوج کوین نیز بلافاصله پس از انتشار خبر حدود 5 درصد افزایش یافت. در حال حاضر نیز این دارایی دیجیتال با بیش از 7 درصد رشد روزانه با قیمت 0.8217 دلار معامله می‌شود.

نمودار دوج کوین
نمودار قیمت روزانه دوج کوین (DOGE)؛ منبع: coinmarketcap

طبق این اطلاعیه، دوج کوین روز 23 دسامبر (2 دی) همراه کپسول DHL Moonbox از طریق موشک Vulcan Centaur ULA به ماه پرتاب می‌شود.

جامعه دوج کوین در سال 2015 با تامین مالی استروباتیک (Astrobotic) مجموعه‌ای از کوین‌های فیزیکی این دارایی را برای این شرکت هوا و فضا ارسال کرده بود. در مقابل این کار، قرار شد ماموریت استروباتیک در ماه در سال 2021 ، فرود ایمن دوج کوین به سطح ماه را شامل شود.

این پیشنهاد مورد توجه این شرکت فناوری فضایی قرار گرفت و همان سال این شرکت با انتشار یک توییت گفت ارسال فیزیکی دوج‌کوین همراه فضاپیمای ماه‌نشین Peregrine امکان‌پذیر است. آنها با تگ کردن ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس ایکس (SpaceX)، اشاره کردند که “دوج‌کوین در واقعیت به ماه می‌رود.”

پیش از این، ایلان ماسک نیز به دلیل علاقه زیادی که به این میم کوین دارد پیشنهاد ارسال یک دوج کوین واقعی به فضا را مطرح کرده بود. این ماموریت که با نام DOGE-1 از سال 2021 مورد بررسی است هنوز به مرحله اجرا درنیامده؛ چراکه اسپیس ایکس بارها و بارها مأموریت Nova-C را به تعویق انداخته که متعاقباً بر پرتاب DOGE-1 نیز تأثیر گذاشته است.

واکنش جامعه دوج کوین به خبر سفر DOGE به ماه

پس از انتشار خبر سفر فیزیکی دوج‌کوین به ماه همزمان با جشن‌های کریسمس، ارتش دوج در پلتفرم ایکس به استقبال این طرح رفتند و به تحسین آن پرداختند. بسیاری از علاقه‌مندان با بازنشر این خبر موضع مثبت جامعه کریپتو درباره این موضوع را نشان دادند. همزمان با این موج هیجان، حجم معاملات روزانه دوج کوین با بیش از 15.14 درصد افزایش به مرز 1.76 میلیارد دلار رسیده است. این درحالی است که در مقطع کنونی، استروباتیک هنوز به طور رسمی این خبر را تایید نکرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array