به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در بحبوحه افزایش ارزش دلار، انتشار داده‌های اقتصادی و خوش‌بینی محتاطانه بازارها به کاهش نرخ بهره و تورم، در حال تثبیت است. در حال حاضر هر اونس فلز گرانبها در کانال 1967 دلار و 44 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

تاثیر دلار آمریکا و داده های اقتصادی بر بازار طلا

افزایش ارزش دلار آمریکا در روز چهارشنبه (24 آبان) به دلیل آمارهای قوی خرده‌فروشی و تورم، شرایط چالش‌برانگیزی را برای فلز گرانبها ایجاد کرده است.

روز چهارشنبه (24 آبان)، شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا (PPI) از رشد 0.4 درصدی در سپتامبر، به 0.5 درصد در ماه اکتبر افت کرد. رقم سالانه PPI نیز از 2.2 درصد سال 2022، به 1.3 درصد رسید. از طرفی، آمار خرده‌فروشی که انتظار می‌رفت 0.3 درصد کاهش یابد، در ماه اکتبر فقط 0.1 درصد کاهش نشان داد.

ناگفته نماند از آنجا که چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده طلا در جهان است، داده‌های قوی‌تر از سوی چین می‌تواند بر نوسانات فلز زرد تأثیر بگذارد و روند نزولی فلز زرد را محدود کند. 

سیاست فدرال رزرو و پیش‌بینی بازار

انتظارات بازار به سمت توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو متمایل شده است و کاهش احتمالی نرخ بهره در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌شود. این احساسات بر پایه آمار اخیر تورم و کاهش شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) است که نشان از کاهش فشارهای تورمی دارد.

احساسات سرمایه‌گذاران و چشم‌انداز طلا

سرمایه‌گذاران محتاطانه خوش‌بین هستند و انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را ندارند. این چشم‌انداز در حال تغییر بر جذابیت طلا که به طور سنتی به عنوان یک محافظ تورم تلقی می‌شود تأثیر می‌گذارد. با این حال، پیش‌بینی تداوم نرخ‌های بهره بالا تا حدودی جذابیت فلز زرد را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت کاهش می‌دهد.

پیش‌بینی کوتاه مدت بازار طلا: با یک دید محتاطانه صعودی به نظر می‌رسد

با توجه به شاخص‌های اقتصادی فعلی و انتظارات بازار، چشم‌انداز طلا با احتیاط صعودی به نظر می‌رسد. پتانسیل کاهش نرخ بهره، همراه با نشانه‌هایی از کاهش تورم، می‌تواند موقعیت فلز گرانبها را تقویت کند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا

طلا در کانال 1967 دلار معامله می‌شود، که بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) و 50 روزه (EMA 50) بوده و نشان دهنده روند صعودی است. نزدیکی به میانگین متحرک نمایی 200 روزه در سطح 1936.469 و میانگین متحرک نمایی 50 روزه در سطح 1925.936 حاکی از پایداری مومنتوم رو به بالا در فلز زرد است.

قیمت فعلی طلا مابین سطح حمایتی 1952.21 و سطح مقاومت جزئی 1987.00 دلار است. این موقعیت نشان می‌دهد که طلا در حال حاضر در منطقه‌ای است که می‌تواند تثبیت شود.

اگر فلز زرد موقعیت خود را بالای سطح حمایتی حفظ کند، نشان دهنده احساسات صعودی بازار است. و اگر از سطح مقاومت 1987.00 فراتر رود، هدف بعدی مقاومت اصلی در 2009.00 دلار خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array