به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «استاتیستا»، در جهانی که مرتب به هم پیوسته‌تر می‌شود، با وجود موانع زبانی مهاجرت به کشورهای دیگر برای کار به‌ویژه برای کارگران متخصص آسان‌تر شده است.

نیروی کار جهانی در کنار گزینه‌هایی مانند رفاه و حقوق شهروندی، به دنبال وضعیت پایدار و ثبات به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کند. در اینفوگرافی زیر محبوبترین شهرها از دید بخشی از نیروی کار جهانی که مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند را مشاهده می‌کنید.

جذابترین مقاصد مهاجرتی نیروی کار در سال 2023

براساس نظرسنجی‌ها، لندن بدون تغییر همچنان بهترین مقصد برای کارمندانی است که مایل به تغییر محل زندگی خود هستند. همان‌طور که نمودار ما نشان می‌دهد، شهرهای واقع در خاورمیانه و آسیا بین سال های 2018 تا 2020 برای کارگران جذاب‌تر شده‌اند.

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، شهرهای لندن، آمستردام، دوبی، برلین، ابوظبی، توکیو، سنگاپور و نیویورک به ترتیب 8 مقصد اصلی افراد جویای کار را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند. طبق نمودار، ابوظبی با 9 پله صعود نسبت به سال 2018 در جایگاه 5 مقاصد متخصصان جویای کار و شهر نیویورک با 6 پله نزول به جایگاه 8 سقوط کرده است.

11 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی اعلام کردند که تمایل دارند به ابوظبی، توکیو و سنگاپور نقل مکان کنند؛ به این ترتیب و در مقایسه با رتبه‌بندی سال 2018، این شهرها به ترتیب 9، 4 و 8 رتبه بهبود پیدا کرده‌اند. 15 درصد پاسخ دهندگاه تمایل داشتند که برای کار به آمستردام مهاجرت نموده و 14 درصد نیز تمایل داشتند به دبی نقل مکان کنند؛ به این ترتیب دو شهر آمستردام و دبی در بین سه شهر منتخب افراد جویای کار قرار گرفتند.

کشورهای خلیج فارس از دیرباز کانون مهاجرت بوده‌اند. به عنوان مثال، در سال 2023 تعداد 9 میلیون نفر از ساکن امارات متحده عربی یا به عبارتی 88.5 درصد از جمعیت این کشور را اتباع خارجی تشکیل داده‌اند. تقریباً نیمی از این اتباع خارجی از هند (27.49 درصد از جمعیت کشور)، پاکستان (12.69 درصد) و بنگلادش (7.40 درصد) هستند.

نظرسنجی انجام شده بین اکتبر و دسامبر 2020 به تلاش‌های امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) برای ایجاد تصویری جذاب‌تر از این کشور حوزه خلیج فارس اشاره دارد.

منبع: statista

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array