به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اعلامیه منتشر شده روز ۱۴ نوامبر (23 آبان)، صرافی ارزهای دیجیتال اوکی ایکس (OKX) از راه‌اندازی یک شبکه آزمایشی برای شبکه لایه ۲ اتریوم خود تحت عنوان «X1»  خبر داده است. این محصول با استفاده از کیت توسعه زنجیره پالیگان (CDK) در حال ساخت است و از اثبات دانش صفر برای اعتبارسنجی واریزها و برداشت‌ها بین لایه‌های مختلف استفاده می‌کند.

رابط کاربری شبکه ازمایشی صرافی اوکی ایکس (OKX)
رابط کاربری صرافی اوکی ایکس (OKX)؛ منبع: OKX

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، صرافی اوکی ایکس (OKX) با بیش از 1.8 میلیارد دلار معامله در روز، اکنون ششمین صرافی بزرگ متمرکز ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات محسوب می‌شود. ارزش بازار فعلی توکن بومی این صرافی یعنی OKB، به بیش از 3.6 میلیارد دلار می‌رسد که آن را به یکی از 30 ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل کرده است. در این اطلاعیه آمده است: «هنگامی که نسخه اصلی شبکه جدید راه‌اندازی شد، OKB به‌عنوان توکن بومی آن برای پرداخت هزینه‌های گس شبکه استفاده خواهد شد.»

شبکه X1 چیست؟

شبکه X1 با استفاده از Polygon CDK در حال توسعه است و به طور بالقوه آن را به بخشی از اکوسیستم گسترده پالیگان تبدیل می‌کند که ماشین مجازی اتریوم دانش صفر پالیگان، Polygon PoS، Near، Manta Pacific و سایر شبکه‌ها را دربرمی‌گیرد. بر اساس این اطلاعیه، OKX یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی نرم‌افزار Polygon CDK در آینده خواهد بود و «منابع مهندسی قابل‌توجهی را برای تقویت پشتوانه فنی توسعه راه‌حل‌های مقیاس‌بندی اتریوم اختصاص خواهد داد».

جیسون لائو، مدیر ارشد نوآوری اوکی ایکس (OKX) ادعا کرد که این محصول جدید به ورود کاربران جدید به فضای وب3  (Web3) کمک می‌کند. وی در این خصوص اظهار داشت:

«X1 ستون اصلی تلاش‌های این شرکت در راستای آموزش و انتقال کاربران به روی زنجیره و دنیای وب3 خواهد بود. این لایه مقیاس‌پذیر و قابل دسترسی گزینه‌ای کامل و ایده‌آل برای توسعه‌دهندگانی خواهد بود که می‌توانند اپلیکیشن‌های وب3  کاربرپسند را در کلاس جهانی بر بستر X1 ارائه دهند، در حالی که همه این برنامه‌ها قابلیت همکاری با سایر شبکه‌ها و اکوسیستم‌ها را در سطحی عالی حفظ می‌کنند.»

گفتنی است که اوکی ایکس (OKX) خالق OKT Chain نیز هست که یک زنجیره جانبی اتریوم است که از OKB به عنوان توکن اصلی خود استفاده می‌کند. به‌علاوه، این تنها صرافی نیست که شبکه مخصوص خود را راه‌اندازی می‌کند، چرا که پیش از این نیز صرافی بایننس بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) را در سال ۲۰۱۹ و کوین‌بیس شبکه لایه دوم  بیس (Base) را در ماه آگوست امسال راه‌اندازی کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array