به گزارش ایران دکونومی، مهدی حاجی‌وند بیان کرد: طبق آخرین پیگیری‌های انجام شده، به احتمال زیاد سود سهام عدالت مانند پارسال به صورت دومرحله‌ای واریز می‌شود.

وی اشاره کرد:‌ مجامع حدود 90 درصد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت برگزار شده و حدود 4 شرکت مانده‌اند که تکلیف سود سهامداران عدالت با برگزاری این مجامع روشن خواهد می‌شود.

میزان سود سهام عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در مورد میزان سود سهام عدالت گفت: وقتی مجمع شرکت‌ها برگزار شود و میزان سود قابل تقسیم برای سهامداران مشخص شود، می‌توان در مورد میزان سود سهام عدالت هر فرد اظهارنظر کرد اما آنچه الان مشخص است به احتمال زیاد این سود در دو مرحله مانند سال گذشته پرداخت خواهد شد.

از سهام عدالت متوفیان چه خبر؟

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: از هفته گذشته سامانه میراث، سهام عدالت متوفیان آغاز به کار کرده و در روزهای ابتدایی حدود 3 هزار نفر سهام عدالت متوفیان آنها تعیین تکلیف شده است.

وی گفت: البته ترتیب مراجعه ورثه سهام عدالت بر اساس تاریخ فوت از آخر به اول است و بنابراین ورثه سهامداران متوفی در ابتدا اندک هستند و هر چه زمان فوت سهامداران عدالت به عقب برمی‌گردد، تعداد متوفیان بیشتر می‌شود.

تعداد سهامداران عدالت 49 میلیون نفر هستند که ظرف 16 سال گذشته حدود 3.7 میلیون نفر از آنها فوت شده‌اند.

سهام عدالت شامل چه شرکت‌هایی است؟

سهام عدالت سهام 49 شرکت بورسی و غیربورسی است که 37 شرکت در بورس و 12 شرکت در خارج از بورس هستند، مربوط به عملکرد سال مالی 1401 است که بر اساس تصمیم مجامع عمومی این شرکت‌ها سود سال مالی یاد شده باید به حساب سهامداران عدالت واریز شود که این سودها به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز خواهد شد و بعد از تجمیع این سودها به صورت یکپارچه برای همه سهامداران عدالت و ذی‌نفعان آن و به صورت متمرکز واریز خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array