به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ارزش بیت کوین (BTC)  طی 6 ماه گذشته بیش از 38 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است. این رقم نسبت به سال گذشته به بیش از 125 درصد می‌رسد. در نتیجه این افزایش قیمت، ارزش بازار بیت کوین نیز در 18 ماه گذشته به اوج خود رسیده است و همین امر سبب شد بیت کوین به یازدهمین دارایی بزرگ در بین دارایی‌های باارزش جهانی تبدیل شود.

بیت کوین در رتبه یازدهم جهان

همانطور که اشاره کردیم، بیت کوین از ابتدای سال 2023 تاکنون، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، به طوری که تنها در همین یک هفته گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافت. در حال حاضر، این دارایی دیجیتال از ارزش بازاری در حدود 722.45 میلیارد دلاری برخوردار است و با قیمتی نزدیک به 37000 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین (BTC) به عنوان ارز دیجیتال پیشرو بازار کریپتو، در حال حاضر بیش از 53 درصد از اقتصاد 1.41 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. این افزایش ارزش از روز جمعه 10 نوامبر (19 آبان)، آن رابه جایگاه یازدهم بزرگترین دارایی‌های رساند.

بیت کوین بین 11 دارایی برتر جهان
هشتمین تا سیزدهمین دارایی‌های بزرگ جهانی بر اساس ارزش بازار

اکنون این ارز دیجیتال درست بالاتر از ارزش بازار 667.50 میلیارد دلاری تسلا و یک رتبه پایین‌تر از برکشایر هاتاوی با ارزش بازار  757.56 میلیارد دلاری قرار گرفته است. اگر این روند صعود به همین شکل ادامه پیدا کند و 31 میلیارد دلار دیگر به ارزش بازار بیت کوین اضافه شود، این رمزارز به جمع 10 دارایی برتر جهان صعود می‌کند.

ناگفته نماند که در شرایط کنونی، ارزش بازار بیت کوین (BTC) از غول‌های شناخته‌شده‌ای مثل ویزا (Visa)، TSMC، والمارت (Walmart) و حتی جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) بیشتر است. از طرف دیگر، دارایی‌هایی مثل ارزش بازار متا، انویدیا، نقره، آمازون، گوگل، شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی، مایکروسافت، اپل و طلا 9 دارایی با ارزش جهان هستند.

ارزش بازار 12.876 تریلیون دلاری طلا اکنون تقریباً 17.72 برابر بیشتر از ارزش بازار بیت کوین است. ارزش بازار 2.836 تریلیون دلاری اپل نیز حدوداً 3.9 برابر بیشتر از ارزش بیت کوین است. جالب است بدانید که برای تطبیق بیت کوین با ارزش بازار طلا، قیمت یک واحد از این ارز رمزپایه باید به ارزش تقریبی 659016 دلار به ازای هر کوین برسد. این نشان دهنده افزایشی در حدود 1681.13 درصد از سطوح فعلی قیمت است.

به‌علاوه، برای رسیدن به ارزش بازار 2.836 تریلیون دلاری اپل و کسب مقام دوم، یک بیت کوین باید تقریباً 145،151 دلار ارزش داشته باشد. این به معنای افزایشی در حدود 292.30٪ از قیمت فعلی است.

گفتنی است که اتریوم (ETH)، با ارزش بازار 250 میلیارد دلاری، دومین دارایی دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و در بین دارایی‌های با ارزش جهان، جایگاه سی و هشتمین دارایی را به خود اختصاص داده است. ارزش بازار اتر روز جمعه درست بالاتر از Costco و پایین‌تر از ارزش بازار تویوتا قرار گرفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: news.bitcoin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array