به گزارش ایران دکونومی، گروه CS50x تهران، که از تابستان امسال فعالیت خود را به همراه مرکز نوآوری جهش آغاز کرد، توانست بعد از آمریکا رکورددار تعداد دانشجویان دوره برنامه نویسی باشد.

این دوره پیشتر با عنوان CS50x ایران در کشور برگزار شده، اما تیم تهران سرویس‌های دیگری نیز به این آموزش اضافه کرد و برای اولین بار این دوره طبق قانونش در دنیا به صورت رایگان برگزار شد.

این گروه در مراسم اختتامیه دوره تابستان خود، آمارهایی از این دوره ارائه داد که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت.

تعداد دانشجویان ثبت‌نامی این دوره در دو پلتفرم ایوند و ایسمینار ۳۰,۸۲۳ نفر بودند، کوچکترین دانشجو ۹ سال و بزرگترین دانشجو ۶۱ سال سن داشتند.

میانگین سنی این افراد ۲۲ سال بود که ۳۶٪ آنها را خانم‌ها و ۶۴٪ را آقایان تشکیل دادند.

برنامه نویسی تهران

آموزش برنامه نویسی در تمام کشور

شاید تصور شود، نام «تهران» در انتهای CS50x این آموزش‌ها را محدود به شهر تهران کند در حالیکه آموزش برنامه‌نویسی به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد و از همه ۳۱ استان کشور نیز در این دوره شرکت کردند. علاقه‌مندان به برنامه نویسی از بیش از ۷۲۰ شهر و روستای ایران، این آموزش‌ها را دریافت کردند.

تهران برنامه نویسی

از نظر جغرافیایی، چابهار دورترین شهر از پایتخت است که این شهر، ۴۱ ثبت‌نامی در این دوره داشت. تهران، کرج، اصفهان و مشهد نیز به ترتیب بیشترین شرکت‌کننده را داشتند.

این افراد طی ۱۱ جلسه ۶ ساعته، در مجموع معادل ۲۱۱ روز آموزش دیدند.

همچنین ۲۶.۸۱۰ ساعت، ویدئوهای این دوره در آروان کلاود بازپخش شده است.

برنامه نویسی در کنار مدرک تحصیلی

بسیاری از افراد، با مدارک تحصیلی مختلفی در این دوره شرکت کردند که بیشترین شرکت‌کنندگان مدرک کارشناسی و کمترین مدرک دکتری داشتند.

بیشتر دانشجویان به ترتیب از دانشگاه آزاد اسلامی، امیرکبیر، شریف، دانشگاه فنی حرفه‌ای، خواجه نصیر و علم و صنعت بودند.

برنامه نویسی تهران

آموزش تا بازار کار

تفاوتی این دوره برنامه نویسی با دیگر دوره‌های قبل در این بود که به آموزش محدود نشد، در انتهای دوره، طی یک جلسه هکاتون برخی از شرکت‌ها مثل زرین‌پال، انتخاب و… چالش‌های خود را مطرح کردند و دانشجویان پس از تیم‌سازی سعی کردند یک پروژه واقعی انجام دهند.

همچنین برخی پروژه‌های خود را تحویل دادند تا در روز اختتامیه در یک رقابت شرکت کنند. از ۷۵ پروژه ارسال شده، ۲۶ پروژه به مرحله بعدی رسید که ۷ تیم در روز اختتامیه به ارائه پروژه پرداختند و در نهایت یک تیم به عنوان تیم منتخب توسط داوران انتخاب شد. ۳ تیم دیگر نیز، از طرف سرمایه‌گذارانی که در اختتامیه حضور داشتند به مذاکره دعوت شدند.

در حاشیه مراسم اختتامیه، نمایشگاهی از واحد منابع انسانی شرکت‌های مختلف وجود داشت که به جذب و استخدام دانشجویان دوره می‌پرداخت.

کانال یوتیوب ایران دکونومی را دنبال کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array