به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در جریان کنفرانس هفته بلاکچین که در استانبول برگزار شد، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس از راه‌اندازی کیف پول جدید مبتنی بر وب3 (Web3) خود خبر داد که از طریق اپلیکیشن موبایلی بایننس در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های کیف پول جدید بایننس

چانگ پنگ ژائو (CZ) مدیر عامل این صرافی بزرگ هدف از راه‌اندازی این محصول را از میان برداشتن پیچیدگی‌های مرتبط با دنیای وب3 عنوان کرد. برای ساده‌تر شدن روند کاربری این محصول، کیف پول جدید Web3 بایننس در اپلیکیشن اصلی این صرافی راه‌اندازی می‌شود که عمدتاً برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این کیف پول از محاسبات چند جانبه (MPC) بهره می‌گیرد که برای تقسیم کردن کلیدهای خصوصی کاربران به سه قسمت کوچکتر به نام key shares استفاده می‌شود. این کار ریسک به خطر افتادن کلیدها و آسیب‌پذیری سیستم را کاهش می‌دهد.

دو مورد از این سه قسمت همیشه تحت کنترل کاربر قرار دارد و اینگونه امکان خودحضانتی از این کلید فراهم شده است. البته سخنگوی بایننس تاکید کرده است که کاربران همچنان باید از دارایی‌ها و امنیت دسترسی به کیف پول خود با دقت محافظت کنند چراکه “اگر کاربری رمز عبور بازیابی خود را فراموش و یا دستگاه تلفن همراه خود را گم کند یا اپلیکیشن Binance خود را حذف کند، نمی‌تواند به کیف پول Web3 خود دسترسی داشته باشد و بایننس نمی‌تواند آن را برای او بازیابی نماید.”

کیف پول خودحضانتی بایننس

« سه بخش این کلیدها در سه مکان مختلف نگهداری می‌شوند؛ قسمت اول در اختیار بایننس قرار دارد، قسمت دوم به صورت محلی در تلفن همراه کاربر ذخیره می‌شود و قسمت سوم توسط رمز عبور بازیابی کاربر رمزگذاری می‌گردد و نسخه پشتیبان آنها نیز در فضای ذخیره‌سازی ابری شخصی هر کاربر مانند iCloud یا Google Drive تهیه می‌شود.

کیف پول Web3 بایننس موانع ورود کاربران و دستیابی به سرویس‌های خودحضانتی کامل دارایی‌ها را کاهش می‌دهد و این یک پل مهم و راحت به سمت توانمندسازی بخش دیفای است. در نهایت، اولویت ما این است که اطمینان حاصل کنیم که کاربران می‌توانند در محیطی کاربرپسند و محافظت شده دنیای Web3 را کاوش کنند.»

به گفته ریچارد تنگ، رئیس بازارهای منطقه‌ای بایننس، فناوری MPC نگرانی از دست دادن عبارت بازیابی را از بین می‌برد:

«ما می‌خواهیم کاربرانمان مطمئن باشند که با کمک فناوری Web3 در یک اکوسیستم امن و محافظت شده در تعامل هستند. به همین دلیل است که ما فناوری MPC و همچنین زیرساخت امنیتی قابل اعتماد بایننس را در کیف پول Web3 خود گنجانده‌ایم.»

گفتنی است که کیف پول Web3 بایننس در ایالات متحده در دسترس کاربران نیست، زیرا فعالیت Binance.com در ایالات متحده متوقف شده است.

تصمیم بایننس برای بررسی سایر خدمات رمزارزی درست زمانی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد بخش معاملاتی آن تلاش دارد تا حد امکان از خروج سرمایه‌گذاران جلوگیری کند. گزارش شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین xScope حاکی از آن است که سهم بازار معاملات اسپات بایننس در سال 2023 به میزان 40 درصد کاهش یافته است که به عقیده محققان احتمالاً به دلیل استراتژی‌های سختگیرانه این صرافی در لیست کردن دارایی‌ها می‌باشد.

در مقابل، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، صرافی رمزارزی کره‌ای آپ‌بیت (Upbit) با افزایش سهم بازار اسپات خود از 5% به 15.3% در مدت مشابه، بیشترین افزایش را داشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array