به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌های جدید گلس‌نود (Glassnode) حاکی از آن است که بیت کوین (BTC) به تازگی در بطن یک الگوی انباشت قرار گرفته است و موجودی غیرنقدی و شمار هولدرهای بلندمدت آن در حال افزایش هستند. بر اساس این گزارش، عرضه در گردش فعلی بیت کوین نیز به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

همزمان با این کاهش عرضه، بیت کوین موجود هم توسط هولدرهای بلندمدت کوچکتر خریداری می‌شود. در همین راستا، گزارش روز دوشنبه گلس‌نود به نقل از تحلیلگر معروف، علی مارتینز نوشت که 700 هزار کیف پول جدید بیت کوین روز یکشنبه همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به مرز 35000 دلار ایجاد شد.

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های اخیر این پلتفرم تحلیل داده، انباشت بیت کوین در میان اکثر گروه‌های سرمایه‌گذار و دیدگاه صعودی هولدرهای بلندمدت منجر شده است که سرمایه‌گذاران «۹۲ درصد از موجودی تازه استخراج‌شده» این دارایی را تصاحب کنند.

موجودی بیت کوین در میان هولدرهای کوچک
موجودی بیت کوین در میان هولدرهای کوچک (میگوها و ماهی‌ها) نسبت به عرضه جدید. منبع: Glassnode

به پشتوانه وجود نهادهای کوچکتری که عرضه تازه ضرب شده بیت کوین را انباشته می‌کنند، تعداد هولدرهای بلندمدت نسبت به هولدرهای کوتاه مدت به بالاترین سطح خود رسیده‌ است و این وضعیتی است که از جولای 2023 تاکنون مشاهده نشده بود. در مقابل، افزون بر نسبت هولدرهای بلندمدت، موجودی بیت کوین میان هولدرهای کوتاه مدت به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

نسبت هولدرهای بلند مدت به کوتاه مدت بیت کوین
نسبت هولدرهای بلند مدت به کوتاه مدت بیت کوین. منبع: Glassnode

سناریوی صعودی بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

این تاثیر ترکیبی، باعث کاهش موجودی در دسترس بیت کوین برای خرید می‌شود که احتمالاً به حفظ قیمت بیت کوین بالاتر از تراز 34000 دلار و ایجاد یک حمایت قوی بالاتر از مارک 30000 دلار کمک می‌کند.

جوئل کروگر (Joel Kruger)، استراتژیست بازار از گروه LMAX توضیح می‌دهد که تحت چه شرایطی ممکن است شاهد یک شکست مقاومتی قوی و صعود قیمت بیت کوین به 40000 دلار باشیم:

«در آغاز هفته جدید، هیچ اتفاق خاصی را در مورد قیمت بیت کوین ندیدیم به غیر از یک روند معمول تقاضای ثابت از سوی هولدرهای میان مدت و بلندمدت که به دنبال قرار گرفتن در معرض این دارایی هستند. در هر صورت، بیت‌کوین نسبت به سایر ارزها و دارایی‌های ریسکی که به دنبال انتظارات تغییر در سیاست‌های فدرال رزرو پس از انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر، روند رشد در پیش گرفتند، بیشتر مهار شده است. از نظر تکنیکال، با شکست مقاومت 36000 دلار موج بعدی حرکت صعودی آغاز می‌شود.»

کوین‌های غیرنقدی، با توجه به عرضه محدود بیت کوین، معمولاً یک شاخص از بازار صعودی هستند. به عقیده این تحلیلگر، موجودی غیرنقدی بیت کوین در مقیاس ماهانه برای یک سال دیگر ادامه می‌یابد. افزایش خالص بیت کوین غیرنقدی اکنون معادل 71000 بیت کوین در ماه است.

عرضه غیرنقدی بیت کوین
تغییر موجودی غیرنقدی بیت کوین منبع: Glassnode

اعتماد فزاینده به بیت کوین در بحبوحه کاهش عرضه آن، تنها به نهادهای کوچکتر محدود نمی‌شود. تقریباً همه گروه‌ها دارایی بیت کوین خود را از ابتدای سال تا به امروز افزایش داده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array