به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، گزارشات اخیر حاکی از آن هستند که درآمد استارتاپ SpaceX به‌زودی و در سال 2024 از 15 میلیارد دلار خواهد گذشت.
براساس محاسبات انجام شده توسط کارشناسان، بخش زیادی از این درآمد مدیون پروژه عظیم استارلینک می‌باشد.

در حال حاضر، کمپانی هوا فضای ایلان ماسک موفق شده پس از پرتاب موشک‌های اختصاصی خود و ارائه سرویس اینترنتی استارلینک، درآمدی 9 میلیارد دلاری را در سال 2023 گزارش دهد. اگر پیش‌بینی‌های کارشناسان در این زمینه صحیح باشند؛ می‌توان انتظار داشت که میزان فروش SpaceX در سال میلادی آینده تا 60% افزایش یابد.

براساس اخبار مؤثق به‌دست آمده از منابع خبری وبسایت Bloomberg، پیش‌بینی می‌شود که سرویس اینترنتی استارلینک در نهایت از بیزینس هوافضای SpaceX پیشی گرفته و خدمات خود را به سراسر جهان گسترش دهد. انتظار می‌رود که این سرویس اینترنتی در سال آینده به مناطق بیشتری از این کره خاکی ارائه شود.
براساس اطلاعات افراد آگاه، با روند فعلی توسعه استارلینک، احتمالاً بیشتر درآمد آینده کمپانی SpaceX مدیون این پروژه خواهد بود!

کمپانی SpaceX

روند صعودی و پیشرفت استارلینک

در سال 2022، سرویس اینترنتی استارلینک توانست درآمدی 1.4 میلیارد دلاری را به‌دست آورد که این آمار از سال 2021 با مبلغ 222 میلیون دلار، بیشتر بوده است. با درنظر گرفتن این آمار و سوابق، استارلینک موفق شده در عرض یک سال درآمد خود را بیش از 500% افزایش دهد! با این حال، این سرویس هنوز نتوانسته به اهداف تعیین شده توسط کمپانی SpaceX دست یابد.
کمپانی SpaceX در جلسه‌ای برگزار شده در سال 2015 تخمین زده بود که سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا سال 2022 به بیش از 12 میلیارد دلار درآمد و بیش از 7 میلیارد دلار سود خالص عملیاتی دست یابد.

اوایل ماه جاری میلادی (نوامبر) مدیرعامل کمپانی SpaceX، ایلان ماسک، اعلام کرده بود که این سرویس اینترنتی هم‌اکنون به “نقطه تعادل” مالی رسیده است.

ماسک در این زمینه گفته بود:

“درحال حاضر، اکثریت ماهواره‌های استارلینک فعال‌سازی شده‌اند و تا سال آینده خدمت‌رسانی این سرویس اینترنتی به سراسر جهان گسترش خواهد یافت”.

با در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های ماسک درباره موفقیت‌های اخیر استارلینک و نیاز مبرم جهان به سرویس اینترنت ماهواره‌ای، انتظار می‌رود که سال 2024 سال بسیار مهمی در کارنامه کاری این پروژه عظیم باشد.

همچنین براساس جدیدترین اخبار منتشر شده، قرار است اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به‌زودی به کاربران سراسر جهان عرضه شود. البته شایان ذکر است که کمپانی SpaceX برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به دیگر نقاط جهان، باید با اپراتورهای آن کشور همکاری کند.

براساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط وبسایت استارلینک درصفحه اختصاصی سرویس “Direct To Cell”، امکان ارسال پیام‌کوتاه از سال 2024 و امکان استفاده از سرویس‌های صوتی و دیتا از سال 2025 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌‌شود که سرعت این اینترنت ماهواره‌ای براساس استانداردهای رایج کمی کُند (حدود 2 تا 4 مگابایت بر ثانیه) باشد؛ اما برگ‌برنده اصلی این سرویس در پهنای باند آن است.

کمپانی هوافضای SpaceX با راه‌اندازی یک صفحه جدید در وبسایت خود امکانات جدید این سرویس اینترنتی را تبلیغ و اطلاع‌رسانی کرده است. براساس جزئیات منتشر شده در صفحه “Starlink Direct To Cell”، این کمپانی قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای خود را در دسترس تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان قرار دهد.

منبع: teslarati

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array