به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافتند زیرا شاهد بهبود بازار هستیم.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نمودار نفت خام وست تگزاس

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت یا بازار نفت ایالات متحده (WTI) در جریان معاملات روز دوشنبه کمی افزایش یافته است زیرا همچنان شاهد نوسانات زیادی در این بازار هستیم و به نظر می رسد که بازار در تلاش است یک روند صعودی به خود بگیرد، به طوری که در حال حاضر کمی بالاتر از سطح 70 دلار هستیم که البته یک صعود جزئی به حساب می‌آید، اما اخیراً چند الگوی چکش دیده‌ایم. در سمت صعودی، متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را به عنوان یک مقاومت قابل توجه می بینیم. متحرک نمایی 50 روزه نزدیک به سطح 75 دلار قرار دارد.

پیش از این، سطح 72.50 دلار پایین‌ترین سطح تثبیت بود، بنابراین این سطح می‌تواند منطقه‌ای باشد که در نهایت مسئله ساز شود. اگر به فرسودگی (exhaustion ) برسیم و بازار وارد شرایط فروش شود، احتمال دارد پایین‌ترین قیمت‌ها را دوباره آزمایش کنیم، زیرا همان طور که می دانید نفت بیش از هر چیز با چشم‌انداز اقتصادی حرکت می‌کند.

از سوی دیگر نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با واکنش معامله‌گران به کاهش صادرات نفت خام عراق که قبلا به طور میانگین حدود 450000 بشکه در روز بود، به سمت سطح 72.50 دلار افزایش یافت. افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک به عنوان یک کاتالیزور مثبت برای بازارهای نفت عمل کرد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت

نفت خام برنت در جریان معاملات روز دوشنبه (27 مارس، 7 فروردین) افزایش یافت و از سطح 75 دلار عبور کرد. قیمت نفت برنت کمی بیش از نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده (WTI) است. متحرک نمایی متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) به تازگی به زیر سطح 81 دلار رسیده است، بنابراین فکر می‌کنم احتمالاً زمان زیادی طول بکشد که ببینیم این شاخص مانع از صعود به مقادیر بالاتر می‌شود. نشانه‌های فرسودگی فرصت فروش‌ها خواهد بود، و من مطمئناً با آن موافقم زیرا دلار آمریکا تقویت شده است، و البته اقتصاد جهانی شروع به نشانه‌هایی از تردید کرده است که قطعاً تاثیر زیادی بر روی تقاضا خواهد داشت. تقاضای نفت خام برنت به ویژه به اروپا و آسیا حساس است، که به نظر می‌رسد ممکن است هر دو کمی با مشکل مواجه شوند.

نفت خام برنت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) نزدیک شده است که حول منطقه 78.15 دلار قرار دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط باقی مانده و در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، فضای زیادی برای به دست آوردن حرکت صعودی بیشتر وجود دارد. اگر نفت برنت بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) قرار گیرد، به سمت سطح مهم روانی 80 دلاری خواهد رفت.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی

گاز طبیعی به دلیل تغییرات اخیر در پیش‌بینی‌های هواشناسی به سمت سطح 2.00 دلار حرکت می‌کند. انتظار می‌رود هوا گرمتر شود که برای گاز طبیعی نزولی است.

خلاصه

قیمت گاز طبیعی به سمت سطح مهم روانی 2.00 دلار در حرکت است.

توقف صادرات نفت خام از منطقه کردستان عراق، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) را به سطح 72.50 دلار رساند.

نفت خام برنت بالاتر از سطح 77 دلار قرار گرفت و به سمت میانگین متحرک نمایی 20  روزه در قیمت 78.15 دلار حرکت کرد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع: fxempirefxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array