به گزارش ایران دکونومی، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، طی سفری که روح‌الله دهقانی فیروزآبادی جهت شرکت در نشست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل به سوئیس داشت، با «دارن تانگ» مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری نیز دیدار کرد.

وی در این دیدار پس از بحث در خصوص همکاری‌های دوجانبه و آموزش تیم‌هایی که در ایران در حوزه ارزیابی دارایی‌های نامشهود و ثبت حقوق معنوی شرکت‌های دانش بنیان کار می‌کنند، مقرر کرد با پیگیری معاونت علمی و پشتیبانی وایپو چند دوره آموزشی در این زمینه در ایران برگزار شود.

معاون علمی رئیس جمهور، پس از اشاره به اهمیت حفظ حقوق شرکت‌های دانش بنیان ایرانی هنگام حضور در بازارهای جهانی، مشکلات موجود در این زمینه که چالشی اساسی در توسعه بازارهای بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است را نیز مطرح کرد.

بیمه دانش بنیان معاونت علمی علوم شناختی

او خواستار مساعدت سازمان جهانی مالکیت فکری شد تا بتوانند سازوکاری در کشور ایجاد کنند که شرکت‌های دانش‌بنیان هم در فرآیند ارزیابی دارایی های نامشهود قرار بگیرند و هم از حفظ حقوقشان در بازارهای خارجی اطمینان حاصل شود.

در انتهای این جلسه قرار شد تا به زودی مذاکراتی بین هیئتی از معاونت علمی و جمعی از کارشناسان وایپو برگزار و چارچوب همکاری‌های مشترک مشخص شود و در ادامه نیز هیئتی از وایپو به ایران سفر کنند تا در خصوص زمینه‌های همکاری و نحوه پیگیری آنها توافق شود.

امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری که دهقانی را در سفر به ژنو همراهی می‌کند، گفت: «تبیین و توجه جدی به موضوع مالکیت معنوی، کمک بسیار موثری به توسعه سریع بازار بین‌المللی محصولات دانش بنیان کرده و به تحولی چشمگیر در اقتصاد دانش بنیان کشور منجر خواهد شد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array