به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال اعلام تصمیم اخیر کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) مبنی بر حفظ نرخ بهره در سطوح قبلی، بیت کوین 40000 دلار را هدف قرار داده است. با تقویت استراتژی فدرال رزرو برای حفظ نرخ وجوه فدرال در محدوده 5.25٪ تا 5.50٪، نبض بازار تندتر شد. اگرچه این حرکت تاحدودی پیش‌بینی می‌شد، اما موجی تازه در بازارهای مالی ایجاد کرد و به حس ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و معامله‌گران صنعت کریپتو افزود.

تعادل در نرخ بهره، زمینه مساعدی را برای بیت کوین فراهم کرده تا دوباره قدرت خود را به دست آورد. به گفته ابراهیم اجیباده (Ibrahim Ajibade)، تحلیلگر بی‌این‌کریپتو (BeInCrypto)، این اتفاق می‌تواند به بیت کوین کمک کند که با اطمینان به سمت مرز 40000 دلار پیش برود:

«با توجه به این که اکنون بیش از 79 درصد از هولدرهای بیت‌کوین در موقعیتی سودآور قرار دارند، احساسات کلی حاکم بر این اکوسیستم عمدتاً مثبت است. آنچه از این روند تاریخی استنباط می‌شود این است که اگر توقف روند افزایش نرخ بهره آنگونه که انتظار می‌رفت اعلام شود، قیمت بیت‌کوین احتمالاً تا مرز 40000 دلار صعود خواهد کرد.»

عملکرد قیمت بیت کوین.
عملکرد قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

تاثیر ثابت ماندن نرخ بهره بر بازارهای مالی

البته بیت کوین در این مسیر رشد تنها نیست. آلتکوین‌ها نیز در این مدت یک رنسانس تمام و کمال را تجربه کرده‌اند و سولانا (SOL) در این میان، با جهش 12.4 درصدی در بازه روزانه، پیشتاز است. به همین ترتیب، رمزارزهایی مثل آوالانچ (AVAX)، پولکادات (DOT) و نیر پروتکل (NEAR) نیز بین 6 تا 10 درصد رشد داشته‌اند.

اعلام موضع جدید فدرال رزرو، همراه با اظهارات جروم پاول، مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره تا نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال نوعی حس خوش‌بینی محتاطانه را میان سرمایه‌گذاران القا کرده است. با این حال، همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، بازار ارزهای دیجیتال واکنش مثبتی به این خبر نشان داده است.

تعهد همیشگی FOMC به مبارزه با تورم در عین ایجاد حداکثری اشتغال، حس اطمینان را به بازارها برگرداند. نقش هوشیاری فدرال رزرو در مورد ریسک‌های تورمی و تعدیل پیشگیرانه سیاست‌های پولی در حفظ اعتماد بازار بسیار مهم بوده است. در بیانیه FOMC آمده است که این کمیته همچنان توجه زیادی به ریسک‌های تورمی خواهد داشت.

«سیستم بانکی ایالات متحده سالم و انعطاف‌پذیر است. شرایط مالی و اعتباری سخت‌تر برای خانوارها و مشاغل احتمالاً بر فعالیت‌های اقتصادی، استخدام و تورم تأثیر می‌گذارد ولی گستره این اثرات مشخص نیست.

از آنجایی که بازار سهام آخرین روز معاملاتی خود را با رشد قابل توجه هر دو شاخص S&P 500 و Nasdaq 100 به پایان رساند، بازار ارزهای دیجیتال نیز در موقعیت اقتصادی مطلوبی قرار گرفت. کاهش بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده تا 4.73 درصد از بالاترین سطوح قبلی خود یعنی نزدیک به 5 درصد اوایل هفته، احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره را کاهش داد و جذابیت بیت کوین به عنوان پوششی در برابر سیاست‌های پولی سست را تقویت کرد.

با ثابت نگه داشتن کنترل فدرال رزرو بر روی اهرم‌های پولی و توجه هوشیارانه به شاخص‌های اقتصادی، بازار منتظر یک دوره بالقوه ثبات و رشد است. این سناریو زمینه جهش بیت کوین به سطوح جدید سالانه را فراهم کرده و مسیر رسیدن به کانال 40 هزار دلار برای آن هموارتر نموده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array