به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در هنگ کنگ به منظور گسترش حضور خود در این منطقه، به تازگی اپلیکیشنی برای معاملات خرد را به طور رسمی راه‌اندازی کرده است.

لیویو ونگ (Livio Weng) مدیر عامل صرافی هش‌کی (HashKey) در مصاحبه با The Block گفت که این صرافی مجوز لازم برای راه‌اندازی این برنامه و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و کاربران خرد را از کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC) این کشور دریافت کرده است.

عرضه محصول جدید پس از آن صورت می‌گیرد که این صرافی روز 28 آگوست از آغاز ارائه خدمات معاملات خرد در وبسایت رسمی خود خبر داد.

ونگ گفت: «از زمانی که شروع به ارائه خدمات به کاربران خرده‌فروشی کرده‌ایم، شاهد حجم معاملات بسیار زیادی بوده‌ایم، به طوری که معاملات پردازش شده برای جفت ارزهای BTC-HKD و ETH-HKD به ارزشی بالغ بر 2.7 میلیون دلار می‌رسد.

به گفته ونگ: “وجود چنین اپلیکیشنی برای یک پلتفرم معاملات خرد بسیار ضروری است، چراکه طبق تحقیقات ما، حدود 85 درصد از کاربران از طریق این پلیکیشن‌ها ترید می‌کنند.”

به نظر می‌رسد که کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC) پس از رسوایی اخیر و کلاهبرداری در صرافی رمزارزی JPEX، رویکرد سختگیرانه‌تری را برای نظارت بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است. در اوایل این ماه، این کمیسیون اعلام کرد که چارچوب نظارتی خود را با دو اقدام بیشتر برای حمایت از سرمایه‌گذاران به‌روزرسانی کرده است.

ونگ تایید کرد که SFC از ماه جولای روند بررسی این اپلیکیشن را آغاز کرده است و این شرکت چندین مرتبه مدارک تکمیلی لازم را برای انجام این بررسی‌ها به این رگولاتور ارائه کرده است.

HashKey

گستره فعالیت‌های هش‌کی (HashKey)

صرافی رمزارزی هش‌کی (HashKey) در حال حاضر به کاربران 17 حوزه قضایی از جمله هنگ کنگ، سنگاپور، مالزی، اسرائیل، بریتانیا و ایالات متحده  اجازه می‌دهد تا کارت‌های بانکی خود را برای واریز از طریق ارزهای فیات به این صرافی لینک کنند. ونگ گفت: «ما از واریزهای دلار هنگ کنگ و دلار آمریکا حمایت می‌کنیم.»

ضرب توکن HSK

ونگ در ادامه صحبت‌های خود به عرضه توکن کاربردی ERC-20 این صرافی با نام HSK اشاره کرده است. طبق اطلاعات وبسایت رسمی این صرافی، انتظار می‌رود توکن HSK به عنوان ابزاری برای تشویق مشارکت هرچه بیشتر کاربران در سراسر اکوسیستم هش‌کی (HashKey) مورد استفاده قرار گیرد تا از این طریق به رشد کلی اکوسیستم کمک کند. ظاهراً هش‌کی (HashKey)  قصد دارد در مجموع 1 میلیارد توکن HSK ضرب کند که 65 درصد از آنها به رشد اکوسیستم، 30 درصد به مشوق ‌های کارکنان و 5 درصد به صندوق بیمه شرکت اختصاص داده خواهد شد. این صرافی برنامه‌هایی نیز برای لیست شدن توکن HSK در نظر دارد که البته تا اواسط سال آینده اجرا نخواهند شد.

توکنیزه‌سازی دارایی‌ها در دنیای واقعی

به گفته ونگ، هش‌کی (HashKey) روش‌های واقعی برای توکنیزه‌سازی دارایی‌ها در دنیای واقعی (RWA) را نیز در دست بررسی دارد، زیرا بحث‌ پیرامون این کلاس دارایی جدید اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. به عقیده ونگ RWA در حال تبدیل شدن به یک نقطه قوت مهم برای صرافی‌هایی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

ونگ تاکید کرد که صرافی تحت مدیریت او مجوز صدور و معامله توکن‌های امنیتی در هنگ کنگ را دارد و این شرکت مشغول بررسی دو مورد مهم RWA است که ممکن است تاثیر زیادی بر بازار داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array