به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، رئیس اینستاگرام، آدام موسری با انتشار یک پست جدید در پلتفرم Threads از جدیدترین قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام رونمایی کرده است.

براساس گزارش‌ها، اینستاگرام درحال توسعه و آزمایش کردن قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر و یا ویدیوهای دلخواه خود را در قالب یک اسلاید جدید به پست منتشر شده دوستان خود بیفزایند!
در زمان انتشار پست‌های اسلایدی (carousel posts)، اینستاگرام با نمایش نوتیفیکیشنی اختصاصی از کاربران می‌خواهد تا اجازه دسترسی دنبال‌کنندگان را برای ایجاد تغییرات و افزودن اسلایدهای جدید، صادر کنند.

شایان ذکر است که اسلاید‌های پیشنهادی دوستان به‌صورت اتوماتیک به پست‌های افراد افزوده نخواهد شد و کاربر مدنظر باید تک‌تک تصاویر و ویدیوها را تأیید کرده و سپس اینستاگرام این اسلایدها را به پست خواهد افزود.
در اسکرین‌شات به‌اشتراک‌گذاشته شده توسط آدام موسری (تصویر پایین)، می‌بینیم که یک گزینه اختصاصی به‌نام “add to post” برای مشارکت دوستان در پست‌های اسلایدی اشتراکی، در گوشه پایین سمت چپ تصویر تعبیه شده است.

پست اینستاگرام

پست مشترک با دوستان و افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

به‌نظر می‌رسد این آپدیت جدید راهی مؤثر برای دعوت دوستان به روند به اشتراک‌گذاشتن خاطرات رویدادها و دورهمی‌های اخیر به‌صورت مجازی باشد. البته که به جز این کاربرد بدیهی، کاربردهای متحمل بسیار زیادی وجود دارند که کاربران به مرور زمان با صرف کمی زمان و خلاقیت، خود به آنها دست خواهند یافت.

این پلتفرم مدت‌ها پیش امکان همکاری و مشارکت کاربران با تولیدکنندگان محتوا را برای انتشار پست‌ها و یا ریلزهای مشترک بین افراد فراهم کرده بود. همچنین، در یکی دیگر از جدیدترین آپدیت‌های این شبکه اجتماعی، قابلیت مشابهی با نام “Collaborative Collections” به کاربران معرفی شده که امکان ذخیره کردن پست‌های اینستاگرام را به‌عنوان مجموعه‌ای مشترک با دیگران (تا سقف 250 نفر) ایجاد کرده است.

از دیگر ویژگی‌های اخیراً رونمایی شده توسط کمپانی متا برای این اپلیکیشن می‌توان به امکان افزودن موزیک به پست‌های چند اسلایدی اشاره کرد. همچنین، حدود دو ماه پیش اخباری مبنی بر توسعه قابلیتی به‌منظور افزایش زمان ویدیوهای ریلز (Reels) تا 10 دقیقه منتشر شده بود.

مدتی بعد، متا اعلام کرد که دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام را به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد. این ابزار هوش مصنوعی زایا به کاربران امکان ادیت تصاویر و ساختن استیکرهای اختصاصی به کمک دستورات متنی را خواهد داد. ابزار ویرایش تصویر فقط در اینستاگرام و ابزار ساخت استیکر در اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و پیام‌رسان Messenger در دسترس کاربران خواهند بود.

همچنین، حدود چند هفته پیش، آدام موسری با انتشار پست جدیدی اعلام کرد که این شبکه اجتماعی در حال توسعه قابلیتی است که کاربران به‌ کمک آن می‌توانند لیست‌هایی اختصاصی از مخاطبان خود (علاوه بر لیست Close Friends) ایجاد کرده و استوری‌های خود را با آنها به‌اشتراک بگذارند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array