به گزارش ایران دکونومی، در رویداد «دیفایر دی۲، دیفای و صنایع» نوید مددی، دبیر کارگروه آموزش انجمن بلاکچین ایران در صحبت‌های خود در خصوص «بلاکچین و بیمه» گفت: «شفافیت، سرعت پردازش، امنیت و مدیریت قراردادها، مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از بلاکچین در صنایع مختلف از جمله بیمه است».

مددی در ادامه با اشاره به تطبیق‌پذیری فناوری‌ها و انسان‌ها توضیح داد: «همان‌طور که انسان‌ها در مواجهه با تکنولوژی،‌ باید خودشان را به‌روز کنند، فناوری هم باید پیشرفت کند و قابل استفاده در زندگی روزمره مردم باشد. یادمان نرود که استفاده از تکنولوژی‌های جدید هزینه‌بر است. به نظرم تکنولوژی بلاکچین بخواهد وارد صنعت بیمه شود، بهتر است که روی دارایی‌های رمزارزی و دیفای سرمایه‌گذاری کنند. »

در پنل دیفایر دی۲ چه گذشت؟

در انتهای این رویداد پنلی با عنوان«دیفای و کسب‌وکارها» و با حضور حسین غضنفری، مدرس و تحلیل‌گر رمزارزها، احسان مطلبی، مدیرعامل و بنیان‌گذار سرمایکس، عباس آشتیانی،‌ مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران، احمد جنتی‌فرد، مدیرعامل انجمن بلاکچین خراسان، امیر جباری، مدیر ارشد مارکتینگ دکتر دکتر و سهیل نیکزاد، راهبر پنل و مدیرعامل پلتفرم متن‌باز اوپکس برگزار شد.

غضنفری در ابتدای پنل گفت: «اگر ریسک‌های امنیتی و مسائل مربوط به قانون‌گذاری نبود، می‌توانستیم نسبت به کسب‌وکارهای غیرمتمرکز در جهان امیدوار باشیم.»

سپس احسان مطلبی توضیح داد: «در حال حاضر دیفای در ایران وجود ندارد ولی اگر وجود هم داشت، باز هم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دادند تا سرمایه‌هایشان را از طریق صرافی‌های p2p معامله کنند. این موضوع را می‌توان از چند منظر بررسی کرد که یکی از آن‌ها، دانش کاربران است. ما سه نوع سطح کاربری داریم که دانش متفاوتی از حوزه‌ رمزارزها و بلاکچین دارند.

پنل دیفایر

به نظر من، معامله‌گران با P2P و OTC راحت‌تر کار می‌کنند و فکر می‌کنم که دیفای در ایران جای کار زیادی دارد. برخی از مردم دوست دارند مسئولیت نگه‌داری اموال خود را به دست صرافی‌ها بسپارند و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خودشان را برعهده نگیرند.»

عباس آشتیانی،‌ مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در این پنل درباره قانون‌گذاری صحبت کرد. او آسیب‌ها و فشارهای رگولاتور در حوزه رمزارزها و دیگر بخش‌های مربوط به کسب‌وکارها را طبیعی‌ دانست. مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران، معتقد است که باید به نگرانی‌‌های قانون‌گذار از زوایای مختلفی نگریست.

جنتی‌فرد اضافه کرد: «جایتکس در حوزه فناوری‌های بلاکچین خوب عمل کرده است و کسب‌وکارهای زیادی بلاکچین را کاربردی کرده‌اند. بلاکچین در صنعت گردشگری، سلامت و بیمه وارد شده و کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند از این شرکت‌ها ایده بگیرند و آن‌ها را بنچمارک کنند.»

جباری نیز پس از اشاره به نرخ بالای مهاجرت پزشکان گفت: «با توجه به افزایش مهاجرت، ما به درگاه رمزارزی فکر می‌کنیم، اما هنوز به نتیجه قطعی در این مورد نرسیده‌ایم.»

نیکزاد به عنوان راهبر پنل نیز اعلام کرد: «هر اتفاق رمزارزی در جهان، دیفای است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array