به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شاخص ترس و طمع کریپتو حاکی از آن است که احساسات حاکم بر بازار بیت کوین (BTC) به سطوحی بازگشته است که از زمان ثبت اوج تاریخی قیمت در محدوده 69 هزار دلار در اواسط نوامبر 2021 تاکنون، مشاهده نشده بود.

این شاخص در حال حاضر عدد 72 (از مجموع 100 امتیاز) را نشان می‌دهد که به معنای قرارگیری در وضعیت «طمع» است و افزایشی شش امتیازی نسبت به 24 اکتبر و یک جهش 16 امتیازی از وضعیت «خنثی» روز 18 اکتبر را نشان می‌دهد.

تقویت احساسات بازار به دنبال موجی از هیجان ناشی از راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین بلک راک و کسب مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ایجاد شد. به دنبال این هیجانات، روز 24 اکتبر، بیت کوین بزرگترین رالی یک روزه خود در بیش از یک سال گذشته را تجربه کرد و قیمت آن برای مدت کوتاهی از مرز 35000 دلار عبور کرد.

شاخص ترس و طمع کریپتو
شاخص ترس و طمع کریپتو. منبع: Alternative.me

این شاخص برای تعیین امتیاز احساسات حاکم بر بازار، داده‌ها را از شش شاخص عملکرد کلیدی بازار جمع‌آوری می‌کند: نوسانات (25%)، حرکت و حجم بازار (25%)، رسانه‌های اجتماعی (15%)، نظرسنجی‌ها (15%)، دامیننس بیت کوین (10%) و روندها ( 10٪).

بر اساس داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، 14 نوامبر 2021، یعنی فقط چهار روز پس از اینکه بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی 69044 دلار رسید، آخرین باری بود که این شاخص امتیاز 72 را ثبت کرد. این شاخص پس از فروپاشی اکوسیستم ترا (Terra) در تاریخ 16 ژوئن 2022 کمترین امتیاز خود را در محدوده 7 به معنای “ترس شدید” ثبت کرد.

به دنبال موج هیجان راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین، شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال “گلکسی دیجیتال” پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین در سال اول پس از تایید این محصول می‌تواند بیش از 74 درصد افزایش یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: finbold

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array