به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در این مقاله هدف ما ارائه دید کلی اما ساده، فنی و البته تخصصی تراست ولت توکن (TWT) می‌باشد. طبق داده‌های وبسایت coincodex، رمزارز تراست ولت توکن (Trust Wallet Token) در بازه یک ساله (از تاریخ 24 اسفند 1400 الی 24 اسفند 1401) دارای جایگاه نهم از نظر عملکرد بوده است.

 

تراست

مقدمه و معرفی کلی رمزارز تراست ولت توکن (TWT)

تراست ولت توکن (TWT) توکن رسمی تراست ولت (Trust Wallet) ، یک کیف پول ارز دیجیتال مبتنی بر موبایل و سایر پلتفرم‌ها است که برای معامله، خرید و فروش NFT و رمزارزها استفاده می‌شود. TWT فرصتی برای هر کسی است که در پلتفرم تراست ولت قرار دارد تا دارایی رمزارزی خود را که توسط خود پلتفرم پشتیبانی می‌شود، در اختیار داشته باشد.

 

ویژگی‌های کیف پول تراست ولت

به گفته ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko)، موسس اپلیکیشن تراست ولت، این اپلیکیشن ارز دیجیتال رابط کاربری ساده‌ای دارد و از حدود 250 هزار دارایی مختلف پشتیبانی می‌کند. ویکتور در وبلاگ رسمی تراست ولت اشاره می کند:

“ما در حال حاضر از بیش از 33 بلاکچین پشتیبانی می‌کنیم که در مجموع شامل حدود 250000 دارایی مختلف است. بنابراین ما از نظر دارایی‌های دیجیتال متفاوتی که در جهان‌ پشتیبانی می‌کنیم، پوشش بسیار خوبی داریم.”

به گفته ویکتور، ماموریت تراست ولت قابلیت دسترسی است. این بدان معناست که هیچ گونه تأیید احراز هویت (KYC) برای کاربران برای ایجاد یک حساب کاربری و شروع معامله ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

تراست

همچنین لازم به ذکر است زمانی این توکن رشد خوبی داشت که صرافی‌های متمرکز مانند FTX دچار بحران و ورشکستگی شدند و بعد از آن حفظ و نگهداری رمزارزها در حالت خودنگهداری بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

تراست ولت توکن (TWT) چگونه کار می‌کند؟

کل مفهوم تراست ولت توکن (TWT) حول فعالیت‌های حاکمیتی می‌چرخد، جایی که دارندگان TWT می‌توانند در فرآیندهای رای‌گیری در مورد تصمیم‌گیری‌های اصلی مربوط به برنامه تراست ولت شرکت کنند. این موارد شامل به روز رسانی‌های آینده، ویژگی‌های جدید و غیره است.

برخلاف بسیاری از توکن‌های دیگر بازارهای ارزهای دیجیتال، توکن تراست ولت (TWT) هیچ ارزش واقعی در خارج از اکوسیستم خود ندارد. با این حال، در دنیای این کیف پول، کسانی که توکن را نگه می‌دارند می‌توانند هنگام خرید ارزهای دیجیتال از تخفیف‌های مختلفی بهره ببرند.

برای کسب توکن تراست ولت (TWT)، کاربران باید چندین کار را انجام دهند که ممکن است شامل آزمون‌ها، کمپین‌های ارجاع، معامله و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال و سایر کارهای درون برنامه‌ای باشد.

 

چگونه تراست ولت توکن (TWT) منحصر به فرد است؟

توکن تراست ولت (TWT) مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، یک شبکه بلاکچین است که برای توانمندسازی پروژه‌های رمزارزی مبتنی بر قراردادهای هوشمند طراحی شده است. هزینه‌های گس BSC در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها حداقل است و زمان‌های تایید تراکنش فوق‌العاده سریع یک امتیاز اضافی برای تمام توکن‌هایی است که روی BSC اجرا می‌شوند.

تراست

هدف اصلی TWT، دارایی BEP-20، ارائه ارزش به کاربران تراست ولت است. با این حال، از آنجایی که مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است، می‌توان آن را به عنوان پرداخت برای خدمات ارائه کرد یا با سایر دارایی‌های رمزارزی مبادله کرد.

بنیانگذار معتقد است که TWT ثابت می‌کند که مفید است زیرا دارندگان خود را در مورد حکومت و قدرت رای دادن و تصمیم گیری آموزش می‌دهد. او همچنین معتقد است که تراست ولت می‌تواند مفهوم «پذیرش» و «آموزش» را برای فناوری‌های آینده در دنیای گسترده رمزارزها ترویج کند.

ویکتور رادچنکو ماموریت TWT را اینگونه تعریف می‌کند:
«ساده و در دسترس بودن و دادن توانایی به مردم برای ایجاد کیف پول بدون محدودیت. شما آزاد هستید که در هر جایی که می خواهید کیف پول راه اندازی کنید.”

 

توکنومیکس

در حال حاضر، عرضه توکن TWT یک میلیارد تعیین شده است. توزیع توکن به شرح زیر است:

-40 درصد برای جذب کاربر

-15 درصد به توسعه دهندگان

-15 درصد به جامعه TWT

-30 درصد برای رزرو فروشگاه‌ها

 

تاریخچه

ویکتور رادچکو پس از شرکت در بسیاری از ICOهای اولیه، شیفته نحوه ذخیره و مدیریت کارآمد بسیاری از توکن‌های ERC-20 شد. او کار بر روی ایده تراست ولت را در سپتامبر 2017 (شهریور 1396) آغاز کرد و اولین برنامه تلفن همراه را ساخت که می‌توانست توکن‌های اتریوم و ERC-20 را در حدود سه هفته ارسال و دریافت کند.

تراست ولت در نوامبر 2017 (آبان 1396) راه اندازی شد و بلافاصله مورد استقبال کاربران قرار گرفت. کاربران اولیه جذب ویژگی «توکن‌های خودکار» این برنامه شدند که به کاربران اجازه می‌داد هر گونه توکن ERC-20 مرتبط با آدرس خود را شناسایی کنند.

تراست ولت در 31 جولای 2018 (9 مرداد 1397) توسط بایننس به عنوان اولین خرید آنها خریداری شد: تراست ولت یک کیف پول موبایل امن و زنجیره‌ای را به لیست خدمات بایننس اضافه کرد.

ویکتور رادچنکو تا پایان خرید ادامه داد و به عنوان بخشی از معامله، استقلال خود را از بایننس حفظ کرد تا به مدیریت پروژه تراست ولت ادامه دهد.

در سال 2020 (1399)، تراست ولت در بین 10 اپلیکیشن برتر ارزهای دیجیتالی که بیشترین دانلود را داشته‌اند، رتبه ششم را کسب کرد.

تراست ولت به وضوح از رقبا در چندین جبهه متمایز است: پوشش گسترده آنها از انواع مختلف دارایی‌های رمزارزی، تنوع آنها در ادغام بلاکچین، تاکید آنها بر ساده سازی یکپارچگی در هر دو طرف کیف پول (در سمت کاربر به عنوان یک لایه انتزاعی، یا رابط تک و در سمت توسعه دهنده به عنوان یک پایگاه کد منبع باز برای ساخت DApps).

تراست

 

امنیت

بر اساس زنجیره هوشمند بایننس، توکن تراست ولت توسط مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) به طور دقیق آزمایش شده پشتیبانی می‌شود که برای محافظت از شبکه در برابر طیف وسیعی از تهدیدات بالقوه، از جمله حملات 51٪ و سیبیل (Sybil) استفاده می‌شود.

همچنین توسط یک برنامه پاداش باگ که توسط بایننس اجرا می‌شود، محافظت می‌شود، که تا 10000 دلار به صورت BNB به هر کسی که آسیب‌پذیری را در زنجیره بایننس و قراردادهای هوشمند اصلی آن کشف کند، پرداخت می‌کند.

فراتر از این، TWT به عنوان یک دارایی BEP-20 توسط امنیت نرم افزار کیف پول مورد استفاده برای مدیریت آن ایمن می‌شود.

 

پیش بینی قیمت توکن تراست ولت

بین پیش‌بینی‌کنندگانی که قیمت توکن TWT را پیش‌بینی کرده بودند اتفاق نظر وجود داشت که این توکن به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

دیجیتال کوین پرایس (DigitalCoinPrice) انتظار داشت میانگین قیمت آن در سال 2025 (1404) به 8.87 دلار برسد. همچنین برای سال 2030 (1409) حداکثر قیمت 30.15 دلار را پیشنهاد کرد.

پیش‌بینی قیمت این توکن توسط ولت اینوستر (Wallet Investor) اینگونه است که این یک سرمایه‌گذاری «قابل قبول» است. پیش‌بینی قیمت توکن برای سال 2025 این بود که بالاتر از سطح 2 دلار باقی بماند.

پیش‌بینی مشابهی توسط تکنیوز لیدر (TechNewsLeader) ارائه شده است که پیش‌بینی قیمت توکن برای سال 2023 حداکثر قیمت 2.03 دلار را نشان می‌دهد. حداکثر ارزش گذاری این وبسایت شاهد عبور توکن از 20 دلار در سال 2029 (1408) و 30 دلار در سال 2030 بود.

پرایس پردیکشن (PricePrediction) نیز گفت که این توکن می‌تواند در سال 2028 (1407) به 21.33 دلار و در سال 2030 به 43.73 دلار برسد.

تراست

از کجا TWT بخریم؟

TWT برای معامله در چندین پلتفرم صرافی برجسته، از جمله بایننس و کوکوین (Kucoin) در دسترس است. همچنین با مراجعه به وبسایت Coinmarketcap می‌توانید لیست تمام صرافی‌های موجود را بررسی نمایید.

تراست

 

ارزش بازار و حداکثر عرضه

طبق وبسایت معروف Coinmarketcap برخی از جزئیات مهم را در خصوص این ارز بررسی می‌کنیم:

تراست

همانطور که مشاهده می‌کنید تمام جزئیات از جمله وبسایت این پروژه، جامعه و سورس کد آن قابل ملاحظه است، همچنین در زمان نگارش این مقاله، این رمزارز در رتبه 85 بازار قرار دارد و دارای مارکت کپ یا حجم بازار 489,695,201 دلار می‌باشد.

نمودار این رمزارز در بازه زمانی یک ساله نیز به صورت زیر می‌باشد:

تراست

همچنین لایو دیتاها در زمان نگارش نیز به صورت زیر می‌باشد:

تراست

 

وبسایت پروژه

همچنین برای بررسی می‌توانید وبسایت اصلی این پروژه را به آدرس trustwallet مشاهده نمایید که پیشنهاد می‌شود بخش‌های مختلف آن را بررسی نمایید.

در انتها لازم به ذکر این مطلب است که این رمزارز را حتماً از تمام جوانب بررسی کنید.

با ورود به سایت و بخش منو می‌توانید تمام بخش‌ها شامل تکنولوژی، اکوسیستم، استیک کردن، تیم، شغل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … را مشاهد کنید.

تراست

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: CoinCodex , CoinMarketCap, Capital, Messari

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array