به گزارش ایران دکونومی، در طی رویداد صبح امروز (چهارشنبه، ۳ آبان)، سرور پارس، از هویت بصری جدید خود و «پارس هاست» زیر مجموعه تازه وارد خود، رونمایی کرد. پارس هاست خدماتی در حوزه خدمات ابری ارائه خواهد داد.

علی کتابی، مدیر عملیاتی سرور پارس، در این رویداد توضیح داد: «محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ، شرکت‌هایی مثل ما را مجبور کرد تا خدمات و محصولاتمان را از کشورهای دیگر جمع کرده و به کشور بیاوریم. اگر ارتباطات بین‌المللی ایران قطع می‌شد، دیتاهایی که بر سرورهای خارج از کشور قرار داشت دچار مشکل می‌شد و فکر می‌کرد خدماتش از سمت ما دچار مشکل شده است.»

وی به افزایش نرخ دلار اشاره کرد و گفت: «اگر با دلار ۵ هزار تومان تجهیزات گرفتید تا خارج از کشور خدمات دهید، در حال حاضر با دلار ۵۰ هزار تومانی نباید به برگشت سرمایه فکر کرد.»

به عقیده مدیر عملیاتی سرور پارس شرکت‌های هاستینگ و سرور ایرانی از نظر فنی توانایی صادرات محصول را دارند اما موانع زیادی بر سر راه آن‌ها قرار دارد که مانع از فعالیت بین‌المللی آن‌ها می‌شود. او باور دارد که فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی باعث شده تا آن‌ها خدمات خارج کشور خود را به حالت تعلیق درآورند.

کتابی در خصوص فیلترینگ نیز تشریح کرد: «فیلترینگ هم مثبت بود و هم منفی. برخی افراد نیاز به سرورهای مجازی داشتند تا از طریق آن، یک‌سری سایت‌ها را باز کنند که در نتیجه آن، تعداد مشتریان در بخش سرور مجازی بیشتر شد.»

کتابی با اشاره به این موضوع که سرور پارس تا کنون به بیش از صد هزار سایت خدمات میزبانی ارائه داده است گفت: «همیشه دوست داشتیم دیتاسنتر خودمان را داشته باشیم. افتتاح دیتاسنتر ابری از برنامه‌های آتی شرکت پارس سرور است.»

شادی بابادی، مدیر مارکتینگ سرور پارس نیز در این رویداد توضیح داد: «یکی دیگر از خدمات ما گواهینامه امنیتی ssl است. ما ۱۲ سال است این خدمات را به ارگان‌ها ارائه می‌کنیم. مبنا را بر کیفیت خدمات‌مان می‌گذاریم و همیشه با کیفیت‌ترین محصولات را ارائه کنیم. اما با گذشت زمان دیدیم باید فعالیت مارکتینگی انجام دهیم. تا الان نزدیک به صد هزار سایت را میزبانی کردیم.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array