به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger) قصد دارد علیرغم رویارویی با موج گسترده‌ای از انتقادات از سوی جامعه کریپتو، یک راه‌حل نوین برای بازیابی کلیدهای خصوصی مبتنی بر ابر خود ارائه کند.

طبق اعلام رسمی این شرکت، لجر ریکاور (Ledger Recover)، یک سرویس بازیابی کلید خصوصی مبتنی بر شناسه برای کیف پول سخت‌افزاری لجر است که روز 24 اکتبر (2 آبان) راه‌اندازی شده است. این اقدام همراه با نهایی کردن کد منبع باز برای Ledger Recover در گیت‌هاب (GitHub) انجام گرفت.

لجر ریکاور چیست؟

راه‌حل بازیابی کلیدهای خصوصی لجر که توسط پلتفرم محافظت از بلاکچین کوین کاور (Coincover) ارائه شده است، یک سرویس اشتراک پولی است که به کاربران اجازه می‌دهد از عبارت بازیابی مخفی (SRP) خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنند. SRP یک لیست منحصر به فرد متشکل از 24 کلمه است که از کلیدهای خصوصی، نسخه پشتیبان تهیه کرده و امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌سازد.

چارلز گیمت (Charles Guillemet)، مدیر ارشد فناوری لجر، گفت: «لجر ریکاور» برای کاربرانی طراحی شده است که «می‌خواهند در صورت از بین رفتن یا فراموشی SRP آنها، یک لایه کمکی در اختیار داشته باشند. وی همچنین با تاکید بر اینکه Ledger Recover یک سرویس بازیابی اختیاری است، افزود:

«اگر مایل نیستید از این سرویس استفاده کنید، نگران نباشید، این سرویس کاملاً اختیاری خواهد بود. شما به سادگی می‌توانید طبق روال قبل به استفاده از کیف پول خود ادامه دهید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.»

گفتنی است که سرویس لجر ریکاور از بدو راه‌اندازی با Ledger Nano X سازگار بوده و قرار است در آینده نزدیک با Ledger Stax و Ledger Nano S Plus نیز ادغام شود. بر اساس آنچه در بخش سوالات پرتکرار این سرویس آمده است، این راه حل با Ledger Nano S سازگاری ندارد.

کیف پول لجر

سرویس Ledger Recover در ابتدا برای دارندگان گذرنامه یا کارت شناسایی ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا در دسترس است، ولی این شرکت قول داده که به زودی کشورهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

این شرکت تاکید کرد که تأیید هویت در سرویس جدید با روند احراز هویت مشتری (KYC) صرافی‌های رمزارزی متمرکز فرق دارد. لجر خاطرنشان کرد که سیستم بازیابی آن فقط به یک “سند تایید معتبر و صادر شده از سوی دولت” نیاز دارد.

طبق آنچه در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، سرویس لجر ریکاور (Ledger Recover) با هزینه اشتراک 9.99 دلار در ماه یا حدود 120 دلار در سال در دسترس قرار خواهد داشت. اگر کاربری به هر دلیل نتواند حق اشتراک خود را پرداخت کند، اشتراک به حالت تعلیق در می‌آید و به کاربر این امکان را می‌دهد تا ظرف نه ماه آینده اشتراک خود را دوباره فعال کند.

عرضه این سرویس درست چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که لجر خدمات بازیابی خود را در ماه می 2023 و در پاسخ به واکنش‌های جامعه متوقف کرده بود. پاسکال گوتیر (Pascal Gauthier) مدیر عامل لجر، متعاقباً گفت که این شرکت پس از انتشار کد منبع باز، این محصول را عرضه خواهد کرد.

ناگفته نماند که بزرگ‌ترین رقیب لجر، یعنی ترزور (Trezor)، از معرفی راه‌حل بازیابی کلید خصوصی مبتنی بر ابر اجتناب نموده و راه‌حل پشتیبان‌گیری فیزیکی را انتخاب کرده است. ترزور ابزار بازیابی کلیدهای خصوصی فیزیکی خود را با نام Trezor Keep Metal اواسط اکتبر 2023 روانه بازار کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array