به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هرچند دیر، ولی آپتوبر (Uptober) کریپتو بلاخره خودی نشان داد و پیش از پایان، سناریوی صعودی بیت کوین را برای چندمین سال متوالی در این ماه رقم زد. در پی روند صعودی اخیر، ساعات ابتدایی صبح امروز (2 آبان) قیمت بیت کوین با ثبت یک کندل صعودی بزرگ قدم به کانال 35 هزار دلار گذاشت.

بعد از انتشار خبر لیست شدن ETF بلک راک در شرکت ارائه‌کننده خدمات تسویه اوراق بهادار DTCC و در نتیجه افزایش قابل توجه حجم معاملات کلی در سراسر بازارهای اسپات و البته در بحبوحه شروع موج جدیدی از علاقه سرمایه‌گذاران به تاییدیه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معاملات اسپات بیت کوین، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال برای اولین بار از ماه می سال گذشته از مرز 34000 دلار عبور کرد و در مقطعی بیش از 14 درصد رشد روزانه را به ثبت رساند.

طبق داده‌های TradingView، کمتر از دو ساعت پس از شکستن مقاومت 34000 دلاری، بیت کوین به محدوده 35300 دلار رسید و سقف روزانه، ماهانه و حتی سالانه جدید را برای خود ثبت کرد. هرچند حرکت اصلاحی بعدی قیمت بیت کوین را به سطوح فعلی در حدود 34180 دلار رساند.

نمودار بیت کوین
قیمت بیت کوین روز 24 اکتبر تا 35300 دلار افزایش یافت. منبع: TradingView

همانطور که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند، عامل اصلی این جهش ناگهانی تحولات تازه در ارتباط با ETF بیت کوین پیشنهادی شرکت بزرگ بلک راک (BlackRock) بود.

روز 23 اکتبر (1 آبان)، اسکات جانسون (Scott Johnson) تحلیلگر بازار کریپتو در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس (X) منتشر کرد، به دو عامل اشاره نمود که می‌تواند نشان دهد تأییدیه ETF اسپات بیت کوین برای این غول سرمایه‌گذاری بسیار قریب‌الوقوع است.

جانسون اشاره کرد که بلک راک مجوز خاص “CUSIP” را دارد و ممکن است به زودی فرآیند تامین سرمایه محصول ETF خود با پول نقد را اوایل این ماه آغاز کند.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در پاسخ به این پست خاطرنشان کرد که تامین بودجه اولیه راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معمولاً پول زیادی نیست” و فقط باید به حدی باشد که برای شروع کار یک ETF کفایت کند، با این حال، اذعان داشت که این در کل نشانه و امتیازی خوب و گامی دیگر در روند راه‌اندازی این محصول است.

تاثیر جهش قیمت بیت کوین بر شاخص‌های بازار

افزایش ناگهانی قیمت با رشد قابل توجهی در حجم معاملات اسپات بیت کوین همراه شد. بر اساس داده‌های وبسایت مرجع CoinMarketCap، در زمان انتشار این مطلب، حجم معاملات نقدی این رمزارز در 24 ساعت گذشته به بیش از 45 میلیارد دلار افزایش یافته و بالغ بر 261 درصد افزایش در همان بازه زمانی را نشان می‌دهد.

در حالی که اصلی‌ترین انگیزه انفجار قیمت به خود بیت کوین مربوط می‌شد؛ موج کلی ناشی از این حرکت، بازار کریپتو را در مجموع دربرگرفت. برای مثال، اتریوم (ETH) موفق شد بعد از مدت‌ها مقاومت دشوار 1700 دلاری را شکسته و به قیمت 1819 دلار فعلی برسد. رشد 7 درصدی سولانا (SOL) نیز آن را به حدود 32 دلار رساند. کاردانو، دوج کوین، بایننس کوین و سایر رمزارزهای بزرگ بازار نیز از این اتفاق بی‌بهره نبودند.

ولی صرف‌نظر از پرایس اکشن فوری بیت کوین، به نظر می‌رسید که به طور کلی شرایط و بستر مطلوبی برای رشد ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال به وجود آمده است. داده‌های پلتفرم تحلیل کوین‌شیرز (Coinshares) نشان می‌دهد که محصولات مختلف سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال برای چهارمین هفته متوالی شاهد رشد قابل توجهی در جریان ورودی سرمایه بوده‌اند.

جریان‌های هفتگی سرمایه
جریان‌های هفتگی سرمایه در محصولات دارایی‌های دیجیتال منبع: Coinshares

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array