به گزارش ایران دکونومی، شبکه‌های اجتماعی مختلف در دنیا معمولا در سال‌های اولیه حضورشان بین مردم به دنبال درآمدزایی نیستند یا حداقل از مردم چیزی دریافت نمی‌کنند یا اگر چیزی هم دریافت کنند بابت ارائه خدمت متفاوت است. اما شبکه اجتماعی ایکس از زمانی که بدست مالک جدیدش افتاد به دنبال گرفتن هزینه از تمام کاربران خود است که تا کنون تبعات منفی برای آن داشته است.

بر اساس داده‌های جدید سایت SimilarWeb در ماه سپتامبر، ترافیک شبکه اجتماعی ایکس از ۶.۴ میلیارد به ۵.۸ میلیارد کاهش یافته است که افت ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. از بین ۱۷۶ کشور که در ماه سپتامبر از پلفترم ایکس بازدید کرده‌اند، ۸۳ درصد شاهد این افت بوده‌اند.

آمارها نشان می‌دهند شبکه اجتماعی ایکس به سرعت در حال از دست دادن کاربران خود است. تحقیقات نشان می‌هد که از تبلیغ‌کنندگان سابق در توییتر فقط برخی از آنها به این پلتفرم بازگشته‌اند ولی بسیاری از آنها این کار را نکرده‌اند که به طور طبیعی بر درآمد ایکس تاثیر می‌گذارد.|تجارت‌نیوز

به‌تازگی خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که شبکه اجتماعی ایکس، مدل اشتراک جدیدی را آزمایش می‌کند که بر اساس آن، سالانه یک دلار هزینه برای ویژگی‌های اساسی دریافت می‌کند.

اسم طرح جدید ایلان ماسک «Not A Bot» است که می‌خواهد در قبال بعضی از ویژگی‌های اساسی این شبکه مانند لایک کردن کاربران، ری‌توییت یا کوت کردن مطالب دیگران و نشانک‌گذاری پست‌ها در نسخه وب پلتفرم، هزینه دریافت ‌کند. ایکس با بیان اینکه هدف از معرفی مدل جدید اشتراک، مبارزه با ربات‌ها و اسپمرهاست، عنوان کرده که این هزینه در کشورهای مختلف بر اساس نرخ ارز متفاوت است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array