به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که بیت کوین در آستانه فتح کانال 30 هزار دلاری قرار دارد، شاخص‌های بازار و احساسات حاکم بر فضای کریپتو به یک حرکت قابل توجه قریب‌الوقوع در قیمت‌ها اشاره دارند.

قیمت بیت کوین بار دیگر در مرز 30 هزار دلار قرار گرفته است

طبق داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان در حال حاضر با قیمت 29353 دلار معامله می‌شود، که بیش از 3.65 درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته و 9.23 درصد افزایش قیمت هفتگی را نشان می‌دهد. در میان آلتکوین‌ها نیز، ریپل (XRP) و سولانا (SOL) به ترتیب با 6.54 درصد رشد و 10.56 درصد رشد روزانه، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین نشان داده‌اند.

حرکت بعدی بیت کوین چیست؟

تحلیلگران با اشاره به شاخص پهنای باندهای بولینگر (BBW) از افت آن تا مرز 0.20 خبر داده‌اند. این اندیکاتور برای نوسانات قیمت یک دارایی کاربرد دارد و بر اساس پویایی بازار پهن یا باریک می‌شوند. هنگامی که این باندها باریک می‌شوند، نشان‌دهنده یک تغییر قیمت شدید در آینده است که می‌تواند در هر دو جهت رخ دهد. تحلیلگران موقعیت فعلی باندهای بولینگر را به عنوان نشانه‌ای بالقوه از نوسان رو به بالای قیمت تفسیر می‌کنند.

در همین راستا، در نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) می‌بینیم که یک کانال صعودی کلیدی در حال شکل‌گیری است.

نمودار بیت کوین
نمودار یک ساعته بیت کوین

 بسته شدن قیمت و تثبیت موقعیت فعلی بالاتر از منطقه مقاومت 29500 دلاری می‌تواند مومنتوم صعودی بیشتری را ایجاد کرده و قیمت را به سمت مقاومت کلیدی بعدی در محدوده 29800 دلار سوق دهد. شکست این مانع، سرآغاز فتح کانال 30000 دلار و حرکت به سمت مقاومت 31200 دلار خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین نتواند ناحیه مقاومت 29500 دلاری را با قاطعیت پشت سر بگذارد، ممکن است روند کاهش دیگری را در پیش بگیرد. در این حالت، مارک 29000 دلار و سطوح 28650 دلار ، 28350 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته حمایت‌هایی هستند که از شتاب خرس‌ها (فروشندگان) را کم می‌کنند. از دست رفتن این سطوح حمایتی با سقوط قیمت به سمت 28150 دلار، 27650 دلار و حتی 28120 دلار همراه می‌شود.

کاتالیزور اصلی صعود بیت کوین چیست؟

هیاهویی که در مورد تصویب قریب‌الوقوع یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین به پا خواهد شد، می‌تواند به عنوان کاتالیزور اصلی صعود برای صنعت آسیب دیده ارزهای دیجیتال عمل کند. مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال، در مصاحبه اخیر خود با CNBC اظهار داشت که صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده احتمالاً به زودی تایید خواهد شد. به گفته کارشناسان مختلف این صنعت، تایید ETF بیت کوین به احتمال زیاد در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 انجام می‌شود.

پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات رمزارزی ماتریکس پورت (Matrixport)، پیش‌بینی کرده است که در صورت تایید ETF بیت‌کوین بلک راک، قیمت بیت‌کوین بین 42000 تا 56000 دلار خواهد بود. این پیش‌بینی صعودی بر پایه جریان‌های سرمایه‌گذاری بالقوه از سوی سرمایه‌گذاران ETFهای طلا و جامعه مشاوران سرمایه‌گذاری ایالات متحده استوار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array