به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال تغییر قانون رگولاتور بخش ارتباطات ایالات متحده، فناوری‌های پوشیدنی کم مصرف، از جمله دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که برای بقای متاورس حیاتی هستند، مجاز خواهند بود از این پس از باند فرکانس ۶ گیگاهرتز استفاده کنند.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در بیانیه مطبوعاتی روز 19 اکتبر (27 مهر) خود گفت که بدون نیاز به مجوز، باند فرکانس 6 گیگاهرتز را به روی “دستگاه‌های کم مصرف” باز و در مجموع 850 مگا هرتز از طیف را مجاز کرده است. این باند دارای سرعت بیشتر، پهنای باند بیشتر و لَگ (lag) کمتر یا در اصطلاح فنی “تأخیر کمتر بین کنش کاربر و واکنش سرور پشتیبانی” است.

در این بیانیه آمده است: «این قوانین باعث ایجاد یک اکوسیستم از برنامه‌های کاربردی پیشرفته، از جمله فناوری‌های پوشیدنی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌شود».

مزایای فرکانس 6 گیگاهرتز

آنگونه که کمیته ارتباطات فدرال ادعا می‌کند، فرکانس باند 6 گیگاهرتز، “برای عملیات نسل بعدی Wi-Fi ضرورت دارد و اولین بار در اواخر سال 2020 توسط این رگولاتور در اختیار برخی از دستگاه‌ها قرار گرفت. به عقیده این کمیته، تصمیم اخیر “کیفیت تجارب کاربران را ارتقا داده و اقتصاد کشور را تقویت می‌کند.”

سه شرکت صاحب نام در حوزه Big Tech یعنی متا، اپل و گوگل اولین بار در اوایل سال 2020 از FCC درخواست کردند که طیف فرکانس را باز کند تا این شرکت‌ها بتوانند از آن برای دستگاه‌های بسیار کم مصرف خود مانند اقلام پوشیدنی، استفاده کنند.

فرکانس 6

گفتنی است که عمده فعالیت این شرکت‌ها روی پوشیدنی‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی متمرکز شده است. برای مثال، آخرین محصول عرضه شده متا، Quest 3 است که اوایل اکتبر روانه بازار شد، در حالی که انتظار می‌رود محصول Vision Pro اپل در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود. افزون بر این، کمپانی متا نسخه دوم عینک AR خود را با همکاری ریبان در ماه سپتامبر منتشر کرد. طبق گزارش بلومبرگ، اپل و گوگل نیز مشغول کار بر روی عینک‌های مجهز به AR هستند.

ازجمله موارد استفاده باند 6 گیگاهرتز که توسط بلومبرگ به آنها اشاره شده است، اتصال دستگاه‌های AR/VR به تلفن هوشمند یا به اشتراک‌گذاری داده‌های ناوبری با یک وسیله نقلیه است.

کمیته ارتباطات فدرال (FCC) در بیانیه خود، اعلام کرد که قوانین جدید با دقت و وسواس زیاد، دستگاه‌های مجاز را به سطوح توان بسیار کم و مشروط بر الزامات دیگری محدود کرده است که امکان فعالیت آنها در سراسر کشور را فراهم می‌کند و در عین حال از سرویس‌های دارای مجوزی که در همان باند فعال هستند محافظت می‌کند.

به علاوه، باند 6 گیگاهرتز توسط سرویس‌هایی استفاده می‌شود که شبکه‌های الکتریکی ایالات متحده، خدمات تلفن راه دور و بک‌هول (پیوندهای بین هسته و زیرشبکه‌ها) را مدیریت می‌کنند، بنابراین نظارت FCC بر این بخش اجتناب ناپذیر است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array