به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، لایتنینگ لبز، شرکت زیرساخت لایه 2 بیت کوین، نسخه آلفای شبکه اصلی تپروت اَسِتس (Taproot Assets) را منتشر کرده است؛ پروتکلی که هدف آن فراهم ساختن امکان ضرب استیبل کوین‌ها و دارایی‌های دنیای واقعی در شبکه بیت کوین و شبکه لایتنینگ است.

به گفته رایان جنتری (Ryan Gentry)، رئیس توسعه کسب و کار در لایتنینگ لبز، نسخه فعلی تپروت یعنی Taproot Assets v0.3، یک «تجربه از توسعه‌دهنده‌ای با ویژگی کامل» برای ضرب، مدیریت و کاوش استیبل کوین‌ها و سایر دارایی‌ها در بستر بلاکچین بیت‌کوین ارائه می‌کند.

«ما معتقدیم که در این عصر جدید برای بیت‌کوین، تعداد بی‌شماری از ارزهای جهانی تحت عنوان تپروت اَسِتس (Taproot Assets) منتشر و معاملات ارزی جهان بلافاصله از طریق شبکه لایتنینگ تسویه می‌شوند.»

مزایای راه‌اندازی تپروت اَسِتس (Taproot Assets)

لایتنینگ لبز روز 18 اکتبر (26 مهر) در پستی جداگانه اعلام کرد: با کمک این نسخه، توسعه دهندگان می‌توانند دارایی‌های مالی را به صورت درون زنجیره‌ای و به شیوه‌ای مقیاس‌پذیر منتشر کنند. این نسخه از تپروت اَسِتس (Taproot Assets) با مسیریابی از طریق نقدینگی بیت کوین موجود در شبکه لایتنینگ کار می‌کند.

به عقیده جنتری این ادغام می‌تواند اثرات شبکه بیت کوین را گسترش داده و آن را یک قدم به سمت «بیت کوین کردن دلار» نزدیک کند. او در ادامه افزود:

«اینگونه است که ما بیت کوین را به شبکه جهانی مسیریابی برای اینترنت پول تبدیل می‌کنیم. اینگونه است که ما دلار و دارایی‌های مالی جهان را به بیت کوین تبدیل می‌کنیم.»

تپروت اَسِتس (Taproot Assets)

جنتری تقاضای توسعه‌دهندگان برای اپلیکیشن‌های مبتنی بر استیبل کوین در بیت‌کوین را “بیش از حد” توصیف می‌کند، به‌ویژه با توجه به اینکه برخی از منتشر کنندگان استیبل کوین‌ها اوراق خزانه‌داری ایالات متحده را بیشتر از کشورهایی مانند آلمان و کره جنوبی در اختیار دارند.

جنتری افزود: «این اهمیت دارایی‌ها در سطح جهان را نشان داده و مفهومی از مقیاس برای تقاضای جهانی کاربران در اختیار ما قرار می‌دهد.»

طبق گفته جنتری، نزدیک به 2000 تپروت اَسِتس (Taproot Assets) طی چند ماه گذشته و قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی آلفا در شبکه‌های آزمایشی ضرب شده است. راه‌اندازی در مرحله آلفا معمولاً به این معنی است که توسعه هنوز در وضعیت نهایی خود قرار ندارد. لایتنینگ لبز اعلام کرده است که تگ آلفا نشان می‌دهد که آنها انتظار دارند جامعه محصول پیشنهادی را آزمایش کنند تا هرگونه نقص احتمالی مشخص شود.

درایوچین‌های بیت کوین (DriveChains‌) (در پروپوزال 300 بهبود بیت کوین)، اسپایدرچین (Spiderchain) متعلق به بوتانیکس لبز و بیت‌وی‌ام (BitVM) از دیگر پیشرفت‌های اکوسیستم بیت کوین هستند که به دنبال گسترش قابلیت‌های بیت کوین در دنیای واقعی می‌باشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array