به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، طلا برخلاف مومنتوم، حرکت و قدرت خود را در این منطقه تثبت کرد که حاکی از فشار صعودی بوده و به این ترتیب با هر نوع حرکت رو به بالایی، موج جدیدی از خریداران را وارد بازی خواهد کرد.

گرچه نوسانات طلا در روزهای اخیر کاهشی بود، اما خوب که دقت کنیم فلز زرد دقیقاً در همان کانال روز دوشنبه (24 مهر) معامله می‌شود. در حال حاضر فلز گرانبها در سطح قیمتی 1923 دلار و 16 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

تحلیل و بررسی بازار طلا

پس از رالی اخیر بازار وارد نوسانات کاهشی و نهایتاً تثبیت شده است، به نظر می‌رسد همگی اینها نشان می‌دهد که بازار در حال آماده شدن برای انجام یک حرکت بزرگ‌تر است. از آنجا که کلیه عوامل تعیین کننده کنونی فاندامنتال هستند و طلا نیز در جهت خلاف خط روند نزولی خود، یک حرکت صعودی در پیش گرفته! غالب معامله‌گران موقعیت‌های خود را کوتاه کرده و نظاره‌گر بازار هستند.

معامله‌گران صعودی بر این باورند که در صورت ادامه روند در حال توسعه فعلی، ممکن است این آخرین فرصت برای خرید طلا در حدود قیمت‌های فعلی لااقل برای یک دوره زمانی باشد، زیرا احتمال یک روند صعودی بلندمدت دور از انتظار نیست. طلا در آگوست 2020 قبل از عقب‌نشینی به رکورد تاریخی 2030.60 دلار رسید. تلاش دوم طلا برای ثبت رکورد، در مارس 2022 و با حرکت به بالای 2070 دلار انجام شد. سرانجام در 1 می سال جاری (2023) رکورد جدید 2082 به دست آمد که منجر به اصلاح نزولی اخیر شد. تلاش چهارم ممکن است بسیار موفق باشد و شاید به همین دلیل است که در حال حاضر شاهد افزایش شدید تقاضا هستیم.

از سوی دیگر معامله‌گران نزولی عنوان می‌کنند که طلا در حال حاضر در محدوده میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) قرار گرفته و احتمال دارد با تحرکات اوراق خزانه داری یا نشست فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره، این حمایت از دست رفته و فلز زرد روند نزولی خود را از سر گیرد که در این صورت بازار به سمت سطح 1900 و پایین‌تر از آن حرکت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که در چنین بازاری برنده کسی است که صبر خوبی داشته باشد، تحرکات بازار را به طور کامل زیر نظر بگیرد و نهایتاً با مشخص شدن جهت مومنتوم اندازه موقعیت خود را مشخص کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array