به گزارش ایران دکونومی، هدف رویداد اینتک، گردهمایی فعلان اکوسیستم استارتاپی به خصوص فعالین حوزه تکنولوژی، فراهم‌سازی فضایی برای یادگیری، بیان تجربه‌ها، رشد حرفه‌ای و همگرایی توسعه‌دهندگان ایرانی و ساختن فضایی برای ارائه دستاوردهای این گروه بود.

در این رویداد، سخنرانان و فعالان این حوزه، در کنار شبکه‌سازی و بیان تجربه، به بررسی چالش‌ها و فضای کار تکنولوژی در جامعه امروزی کشور پرداختند.

این رویداد با اجرای مهرین نظری آغاز شد و سپس، حسن قلیچ‌خانی، مدیر اجرایی این رویداد، ضمن تشکر از حامیان و تیم برگزاری گفت: «اینتک فرصتی ارائه می‌دهد تا حرف‌ها و نکات ارزنده فعالان اکوسیستم و افرادی که نقش‌آفرینی‌های متعددی در این حوزه انجام داده‌اند را بشنویم.

امکان شرکت در رویداد به صورت آنلاین هم برای علاقه‌مندان وجود دارد و هم‌اکنون در حال پخش است. این اولین رویداد از سلسله رویدادهای اینتک است و امید است هر فصل بتوانیم آن را با حضور فعالان حوزه کسب‌وکار، تکنولوژی، اکوسیستم استارتاپی و بازیگران اقتصاد نوآور برگزار کنیم.»

رویداد اینتک حسن قلیچ‌خانی

دکتر ایوب محمدیان، رئیس دانشکده مدیریت صنعتی و فناوری دانشگاه تهران نیز در سخنرانی خود، ضمن اشاره به اهداف این دانشکده در راستای ساختن ارتباطی محکم با صنعت اظهار داشت: «هم‌اکنون در کشور، بین انقلاب صنعتی و انقلاب نوآور، شکاف زیادی برقرار است. شرکت‌های صنعتی نتوانستند آن‌طور که باید از بهره‌وری‌ که از نوآوری ایجاد شده، استفاده کنند.

ما با برگزاری چنین رویدادهایی و داشتن تمرکز بر این مسئله، قصد داریم تا شرکت‌های بزرگ صنعتی، نیازمندی‌ها و دغدغه‌هایشان را در چنین فضایی ارائه کرده و یا آن‌ها را به صورت ارائه معکوس، در اختیار فعالان حوزه نوآوری قرار دهیم تا با نوآوری و تکنولوژی، پلی بهره‌ور ایجاد شود. در این وهله، از تمام نیروهای خلاق و نوآور دعوت به همیاری و همکاری می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «در خصوص دیجیتالی شدن و فناوری، تا کنون اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام دادیم و می‌توانیم بگوییم تا کنون رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم. همچنین با همکاری نقش‌آفرینان اکوسیستم نوآور، قطعاً اتفاقات تاثیرگذار دیگری نیز رقم می‌زنیم.»

دکتر ایوب محمدیان رویداد اینتک

۵ سخنرانی تخصصی رویداد اینتک

در این رویداد، مسعود کاویانی، دانشمند ارشد اطلاعات در آپارات و فیلیمو، امیرحسین ذوالفقاری، رهبر مهندسی دیجی‌کالا، علی کرمی، مدیر مهندسی اسنپ، حمید پورجم، معاون سابق مهندسی در یکتانت و علی اسماعیلی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فنی تریبون در ارائه‌های خود به سخنرانی پرداختند.

امیرحسین ذوالفقاری، سخنرانی‌ای با عنوان «روایت یک پروژه واقعی، بازطراحی پنل فروشندگان دیجی‌کالا» ارائه کرد که در آن ضمن اشاره به چالش‌های آن پروژه گفت: «چندین سال پیش هیچ سایتی وجود نداشت که با شماره کاربر ثبت‌نامی صورت بگیرد.

ما هدفی تعیین کردیم که کاربران بتوانند با شماره موبایل خودشان که تایید شده، به پنل خود دسترسی پیدا کنند و ورود آن‌ها فقط از طریق ایمیل نباشد و به مرور این راه از ورود به پنل را به صورت کامل حذف کنیم. گرچه به ثمر رسیدن آن تا ۶ ماه طول کشید، اما نتیجه این پروژه، باعث افتخار ما شد و تاثیرگذار بود. سرعت ورود و ساخت پنل کاربران به صورت چشمگیری بالا رفت و از اقدامات موفقیت‌آمیز ما در دیجی‌کالا بود.»

رویداد اینتک

علی کرمی، مدیر مهندسی اسنپ، در ارائه خود به تشریح یکی از بحران‌های این شرکت با عنوان «نیمه تاریک ماه» و چالش‌هایی که تیم فنی برای حل آن گذراند پرداخت و توضیح داد: «بازه زمانی که ما برای حل مشکل پیش آمده داشتیم بسیار کم بود. در نهایت ما موفق شدیم در کمترین زمان ممکن به حل مسئله بپردازیم، اما اگر در این راستا، تمام افراد تیم از داشتن مهارت‌های نرم غنی بودند، بسیار سریع‌تر و آسان‌تر مانع و چالش پیش آمده حل می‌شد. مهارت‌های نرم در کنار یادگیری تمام تخصص‌ها نباید مغفول بماند و با فراگیری آن، کمک‌های شایانی به فعالیت‌های تمام اعضای تیم در هر قسمتی از یک سازمان می‌شود.»

رویداد اینتک

علی اسماعیلی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فنی تریبون، ارائه‌ای با عنوان «نگاهی به نقش و مسئولیت‌های یک CTOS» داشت که طی آن از تجربیات یک مدیر ارشد فنی در یک سازمان گفت. وی تشریح کرد: «مدیر فنی جز خودش کسی دیگر را نمی‌تواند مسئول تشکیل تیمش کند. یک CTO باید افرادش تیمش را سنجیده انتخاب کرده و برای یادگیری و رشد آن‌ها، زمان و سرمایه صرف کند.

این موقعیت شغلی همیشه با ابزارهای مختلفی سروکار دارد و باید به آن‌ها مسلط باشد و همگام با به‌روز شدن آن‌ها، تغییرشان دهد. تکنولوژی و رشد سریع آن هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود؛ همچنین یک مدیر ارشد فنی باید همگام با تکنولوژی خود را به‌روز نگه دارد.»

رویداد اینتک

پنل رویداد اینتک: بررسی چالش‌های مدیران ارشد تکنولوژی

در بخش دوم این رویداد، پنل گفت‌وگو با عنوان «بررسی چالش‌های مدیران ارشد تکنولوژی» با مدیریت حمید پورجم، معاون سابق مهندسی در یکتانت و همراهی سهیل مقدم، مدیر ارشد فنی سابق دیجی‌کالا، فرهاد قاسمی، مدیر ارشد فنی ایران‌هاست، شروین اسماعیلی، قائم‌مقام فنی دیوار، ابراهیم نبیئی مدیر ارشد فنی علی‌بابا برگزار شد.

سهیل مقدم در این پنل ضمن تاکید بر سرمایه شرکت‌ها که نیروهای جوان و فعال هستند گفت: «رقابت در این عرصه نباید صرفاً مالی باشد. با پرداختن عمیق به نیروهای فعال در موقعیت‌های مختلف یک سازمان، می‌شنویم که اصل پایبندی آن‌ها رشد و یادگیری است.

اساساً تا زمانی که بستری برای این اتفاق فراهم شود، نیروهای وفادار و فعالی خواهیم داشت و نکته مهمی است که هم در جذب نیرو باید مورد توجه قرار بگیرد، هم این است که نباید از تاثیرات روند نگه‌داری این نیروها غافل شویم.»

ابراهیم نبیئی نیز در پایان پنل بیان کرد: «شاید سخت‌ترین قسمت CTO این باشد که فردی که در این سمت قرار دارد، باید تسلط کامل به اکوسیستم و کسب‌وکارها داشته باشد. بیان آنچه که در ادبیات فنی می‌گذرد و منتقل کردن صحیح آن، نیازمند تسلط به این موقعیت شغلی است.»

دانشکده مدیریت صنعتی و فناوری دانشگاه تهران، هاست ایران، رسانه ایران دکونومی و تریبون نیز حامیان این رویداد بودند.

رویداد اینتک پنل
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array