به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، واضح است که پس از یک رالی تمام عیار و 3.5 درصدی در روز جمعه (21 مهر)، طلا به مرحله اشباع خرید رسیده و عقب نشینی کرد. اما اینکه با توجه به تنش‌های منطقه‌ای و شرایط اقتصاد جهانی، طلا اصولاً فرصت اصلاح پیدا کند یا خیر، نکته‌ای است که فقط زمان مشخص می‌کند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

طلا

طلا به میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) رسیده و این محدوده حمایتی توجه خاصی را به خود جلب خواهد کرد. در نهایت، اگر ما به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه برسیم، این احتمال وجود دارد که بازار حداقل تا سطح 1900 دلار به اصلاح ادامه دهد.
در واقع، تا زمانی که دوباره به زیر سطح 1900 دلار سقوط نکنیم، نمی‌توان گفت که بازار فاز نزولی دارد. از سوی دیگر، اگر فلز زرد حرکتی را به بالای سطح 1950 دلار انجام دهد و از آن عبور کند، سطح 2000 دلار دور از انتظار نخواهد بود.

اگر معامله‌گر بازار طلا هستید بهتر است بسیار محتاط باشید؛ چرا که نشست فدرال رزرو در پایان هفته جاری برگزار خواهد شد و همان‌طور که می‌دانید نرخ بهره همبستگی منفی با فلز زرد دارد و می‌تواند به کلی ورق را برگرداند.

در شرایط کنونی، در صورتی که طلا بتواند بالاتر از مقاومت 1935 تا 1945 دلار قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی که در محدوده 1975 تا 1985 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

تحلیل بازار نقره

نقره

نقره نیز در بحبوحه سیو سود در حال عقب‌نشینی است. افزایش بازدهی خزانه‌داری تا حدودی بر بازارهای نقره فشار وارد کرده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده متوسط قرار دارد، بنابراین در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب صعودی بیشتر وجود دارد.

تحلیل بازار پلاتین

پلاتین

پلاتین در حال آزمون مقاومت محدوده 880 تا 890 دلار است.

حرکت به بالای سطح 890 دلار راه را برای آزمون مقاومت 925 تا 935 دلار باز خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array