به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «راشا تودی»، پنج کشور بریکس نزدیک به 31.5 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که این رقم برای G7 30.7 درصد است. به این ترتیب و در حال حاضر اقتصادهای بریکس بزرگتر از G7 هستند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (24 مهر) در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: کشورهای بریکس از نظر برابری قدرت خرید (PPP) از کشورهای G7 پیشی گرفته‌اند.

بریکس در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، اما ایران و کشورهای دیگری چون آرژانتین، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات در ماه ژانویه 2024 به این گروه ملحق خواهند شد.

از سوی دیگر گرون جی 7 (G7) کشورهای صنعتی و توسعه یافته متشکل از ایالات متحده، کانادا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن است.

رهبر روسیه استدلال کرد که ایجاد و توسعه بریکس به وضوح نشان دهنده شکل گیری یک جهان چند قطبی و جدید است.

اوایل سال جاری (2023)، شرکت تحقیقات اقتصادی (Acorn Macro Consulting) مستقر در بریتانیا گزارش داد که کشورهای عضو بریکس از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) از G7 پیشی گرفته‌اند.

به گفته تحلیلگران، پنج کشور بریکس نزدیک به 31.5 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که این رقم برای G7 مقدار 30.7 درصد است.

منبع: rt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array