به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «رویترز»، پس از رالی 3 درصدی اخیر اونس طلا، سرمایه‌گذاران وارد فاز فروش و سیو سود شدند. این موضوع گرچه باعث کاهش قیمت اونس شد، اما فلز زرد کماکان بالای کانال کلیدی 1900 دلار باقی ماند.

هر اونس طلا در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 13:10 روز دوشنبه (24 مهر) در کانال 1915 دلار و 40 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه هشدار داد که حماس را از طریق حمله زمینی به غزه نابود خواهد کرد. بدین ترتیب درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین تقاضا برای سرمایه‌های ایمن‌تری مانند طلا را افزایش داد.

طلا روز جمعه (21 مهر) پس از ثبت بزرگترین افزایش یک روزه خود در هفت ماه گذشته (3.4 درصد افزایش در یک روز) به سطح 1934 دلار و 82 سنت رسید، که بالاترین قیمت فلز زرد از 20 سپتامبر 2022 محسوب می‌شود. طبیعی است که با چنین صعود شارپی، بازار وارد روند اصلاحی جزئی شود.

با توجه به احساسات بازار برای ادامه روند صعودی، طلا به احتمال زیاد در کانون توجه معامله‌گرانی خواهد بود که به دنبال کاهش قیمت و ورود به بازار هستند. مناطق مورد علاقه خرس‌ها، کانال 1920 دلار و 1900 دلار است. اما اگر تنش‌ها در خاورمیانه تشدید پیدا یابد، ممکن است در کوتاه‌مدت طلا به خرس‌ها فرصت ورود به بازار را ندهد.

سرمایه گذاران از یک سو چشم به تحولات خاورمیانه دوخته‌اند و از سوی دیگر نشست سیاست پولی ایالات متحده با سخنرانی جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) را زیر نظر دارند، که اواخر این هفته برگزار می‌شود.

افزایش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه سپتامبر احتمال افزایش دوباره نرخ بهره را بالا برده است. در این صورت، افزایش نرخ بهره می‌تواند ارزش دلار را افزایش داده و تاثیر منفی بر قیمت طلا داشته باشد.

در حال حاضر هر اونس نقره با 0.7 درصد کاهش به 22.55 دلار رسیده است، پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 880.36 دلار رسید، در حالی که پالادیوم 0.2 درصد افزایش یافت و به 1150.37 دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array