به گزارش ایران دکونومی، حمید القاصی‌ مهر، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران، اعلام کرد که این نهاد با رسیدگی به پرونده ۸۰ ماینر قاچاق در شهرری، قاچاقچیان این دستگاه‌ها را در مجموع ملزم به پرداخت یک میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال جریمه نقدی دانسته است. این دستگاه‌ها در شهرک صنعتی شمس‌آباد، به عنوان کالاهای قاچاق توسط تعزیرات ضبط شده‌اند.

جریمه ماینر

اگرچه پیش‌تر، فعالان صنعت رمزارز در خصوص ماینینگ زیرزمینی، از عواقبی چون فشار به شبکه برق، خروج ارز و سرمایه و همچنین از بین رفتن شفافیت که به دلیل قانون‌گذاری بد یا بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی به مصوبات هیئت وزیران در این صنعت هشدار داده بودند، اما همچنان ضبط ماینرهای قاچاق افزایش داشته است. بر اساس آمارهای رسیده از فعالان صنعت ماینینگ ایران، حدود ۲۰۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است که حدود ۵۰۰ مگاوات مصرف برق دارند و این میزان در حال تامین توسط نیروگاه‌های احداث شده به دست فعالان صنعت ماینینگ است.

جریمه ماینر

افزایش اخبار مبنی بر ضبط ماینرهای قاچاق نشان می‌دهد که ماینینگ غیرقانونی در ایران روندی رو به افزایش دارد؛ چرا که به علت نرخ تعرفه یا خاموشی‌های دستوری امکان فعالیت ماینرهای قانونی بسیار محدود است.

در سمت مقابل این قضیه، ماینینگ غیرقانونی در حال استفاده از برق با نرخ تعرفه ارزان است و به گفته رئیس کمیسیون رمزارز نصر، مصرف ماینینگ غیرقانونی در کشور به ۲۵۰۰ مگاوات رسیده و این به دلیل پایین بودن هزینه ماینینگ غیرقانونی در مقابل هزینه بالای ماینینگ قانونی است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array