به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گاوین نیوسام (Gavin Newsom)، فرماندار کالیفرنیا، لایحه‌ای را برای ارزهای دیجیتال تصویب کرد که مقررات سخت‌گیرانه‌تری را در مورد کسب‌وکارهایی اعمال خواهد کرد که در حوزه ارزهای رمزپایه فعالیت دارند. این قانون ظرف ۱۸ ماه آینده اجرایی خواهد شد. این اقدام که صنعت نوپای کریپتو را در ایالت کالیفرنیا قانونی می‌کند، مورد توجه حامیان و مخالفان فضای ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

در بیانیه‌ای که روز 13 اکتبر منتشر شد، نیوسام اعلام کرد که لایحه‌ای با عنوان «قانون دارایی‌های دیجیتال» به تصویب خواهد رسید که افراد و شرکت‌ها را ملزم می‌کند مجوز اداره حفاظت مالی و نوآوری (DFPI) را برای مشارکت در تجارت و فعالیت‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال دریافت کنند. این لایحه قرار است از اول جولای 2025 اجرا شود.

لایحه کالیفرنیا

در اسناد قانونی، این قانون با قوانین انتقال پول کالیفرنیا مقایسه می‌شود، که خدمات بانکی و نقل و انتقالات را از هرگونه فعالیت‌ بدون مجوز DFPI منع می‌کند. به علاوه، لایحه جدید به DFPI اجازه می‌دهد تا الزامات حسابرسی سختگیرانه‌ای را بر شرکت‌های رمزارزی اعمال کند. در این بیانیه آمده است:

«این لایحه دارنده مجوز را ملزم می‌کند تا به مدت 5 سال پس از تاریخ فعالیت، سوابق خاصی از جمله یک دفتر کل را برای حداقل بازه زمانی یک ماهه بایگانی کند که همه دارایی‌ها، بدهی‌ها، سرمایه، درآمد و هزینه‌های دارنده پروانه را شامل می‌شود.»

به علاوه تصریح شده است که شرکت‌هایی که از این لایحه پیروی نمی‌کنند با اقدامات قانونی سختی مواجه خواهند شد.

اگرچه این لایحه بدون مخالفت از طریق مجلس ایالتی کالیفرنیا تصویب شد، نیوسام اظهار داشته است که این لایحه به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نیست که بتواند با روندهای در حال تغییر رمزارزها هماهنگ باشد.

گفتنی است که اخیراً گزارش شده است که ایالات متحده در حال بررسی امکان اعمال قانون انتقال وجه الکترونیکی (ETFA) در مورد ارزهای دیجیتال به عنوان اقدامی برای مبارزه با نقل و انتقالات جعلی است. روهیت چوپرا، مدیر دفتر حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) نیز به تازگی از هدف خود برای اعطای مجوز این راه‌حل برای “کاهش آسیب ناشی از خطاها، هک‌ها و نقل و انتقالات غیرمجاز” پرده برداشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array