به گزارش ایران دکونومی، ماشین‌ لباسشویی یکی از لوازم بسیار مهم و کاربردی خانه‌های امروزی می‌باشد. قبل از خرید باید برخی نکات را مورد توجه قرار دهید، تا بهترین و مناسب‌ترین ماشین لباسشویی متناسب با بودجه خود را خریداری کنید. در لیست زیر قیمت برخی مدل‌های ماشین لباسشویی در بازار امروز تهران (۲۰ مهر) آورده شده است.

قیمت انواع ماشین لباسشویی در بازار:

ماشین لباسشویی اسنوا سری واش این واش 8 کیلویی مدل SWM-84617۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFB – 86407 ظرفیت 8 کیلوگرم۱۷,۸۹۹,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFU-63100 ظرفیت 6 کیلوگرم۱۲,۸۸۹,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی 9 کیلویی ال جی مدل F4V5VYP2۲۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی آبسال مدل REN7012 ظرفیت 7 کیلوگرم۱۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی ال جی 2J3 وزن 7 کیلو۱۷,۸۵۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی بوش مدل WAW32560GC۳۶,۷۰۰,۰۰۰ تا ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی اسنوا مدل SWM-71137 ظرفیت 7 کیلوگرم۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی نقره ای بوش مدل WAW3256XGC با ظرفیت 9 کیلوگرم۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی دوو DWK-Life821۱۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFB – 96407 ظرفیت 9 کیلوگرم۲۰,۲۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین لباسشویی دوو سری ذن لایف 8 کیلویی مدل DWK-Life83۱۶,۴۰۰,۰۰۰ تومان

نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آنها توجه کنیم

ماشین‌های لباسشویی از نظر ویژگی، ظرفیت، نوع درب و عملکرد متفاوت هستند. برخی از آنها دارای برنامه‌هایی مانند شستشوی سریع، برنامه‌های شستشوی مختلف، قفل کودک، کنترل دما، صفحه نمایش دیجیتال و بسیاری آپشن‌های دیگر هستند. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع ماشین‌های لباسشویی و راهنمای خرید ماشین لباسشویی بپردازیم.

ماشین لباسشویی

انواع ماشین‌های لباسشویی

براساس میزان کارهایی که باید دستی انجام دهید و تعداد عملکردهای ماشین، ماشین‌های لباسشویی به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک هستند. در ادامه هر یک را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

این نوع ماشین‌ها جزو ماشین‌های لباسشویی ابتدایی محسوب می‌شوند که معمولاً دارای دو وان هستند؛ یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن استفاده می‌شوند. برای شستن لباس‌ها ابتدا باید آنها را در وان لباسشویی قرار دهید و پس از شستشو، آنها را به صورت دستی خارج و به وان خشک کن منتقل کنید. به طور کلی ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک کارهای دستی زیادی دارند و نیاز به حضور شما در مراحل مختلف است.

نسبت به سایر ماشین‌های لباسشویی این نوع ماشین‌ها نسبتاً مقرون به صرفه‌تر هستند و همین امر باعث شده افراد زیادی از این مدل ماشین لباسشویی استفاده کنند.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک چیست؟

این نوع ماشین‌ لباسشویی، فرآیند شستن لباس‌ها را کاملاً خودکار و بدون دخالت انسان انجام می‌دهد. این نوع ماشین‌ها فقط یک محفظه برای شستشو و خشک کردن لباس‌ها دارند. برای شستن لباس‌ها کافیست لباس‌های خود را درون آن انداخته و ماشین لباسشویی را روشن کنید. نیازی به ریختن آب به صورت دستی یا آب‌کشی نیست و لباس‌ها پس از شسته شدن خشک خواهند شد.

براساس نحوه قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک این نوع ماشین‌ها به دو دسته درب بالا و درب جلو تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.

ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی درب بالا

این نوع ماشین‌های لباسشویی همان‌طور که از نامش پیداست لباس‌ها از قسمت بالا وارد محفظه ماشین می‌شوند، زیرا کاسه آن به صورت عمودی قرار گرفته است. این ماشین‌ها نیز فقط یک محفظه برای شستشو و خشک کردن لباس‌ها دارند و نیازی به جابه‌جایی لباس‌ها بین دو محفظه نیست. ماشین‌های لباسشویی درب بالا معمولاً به یک شیر ورودی آب متصل می‌شوند که برای آب بستن یا تخلیه آب میزان آب ورودی را تنظیم می‌کند. این نوع ماشین لباسشویی‌ها نسبت به انواع درب جلو برنامه‌های شستشوی کمتری دارند، اما استفاده از آنها آسان‌تر و ارزان‌تر است.

ماشین‌های لباسشویی درب جلو

همانطور که از نام این ماشین‌ها پیداست، درب آنها در قسمت جلو باز می‌شود و از این نقطه لباس‌ها وارد می‌شوند، زیرا محفظه آنها به صورت افقی قرار گرفته است. این نوع ماشین‌های لباسشویی ویژگی‌های پیشرفته بسیاری دارند که از جمله آنها می‌توان به تایمر روشن و خاموش کردن ماشین، خیس کردن لباس‌ها، منبع آب گرم، بیش از ۳۰ برنامه شستشو و قفل پیشرفته کودک اشاره کرد.

ماشین لباسشویی

راهنمای انتخاب ظرفیت ماشین‌ لباسشویی

هنگام خرید باید براساس تعداد افراد خانواده اقدام به خرید ماشین‌های لباس شویی کنید. ظرفیت ماشین‌های لباسشویی با کیلوگرم اندازه‌گیری می‌شود که ارتباط مستقیمی با وزن لباس‌هایی دارد که قصد شستن آنها را دارید. برخی لباس‌ها سبک وزن هستند، اما فضای زیادی می‌گیرند مثل پتوها، در حالی که برخی دیگر از لباس‌ها سنگین وزن هستند اما فضای کمی می‌گیرند مثل شلوارهای جین. توصیه می‌شود حداکثر یک سوم محفظه ماشین لباسشویی را پر کنید تا لباس‌های به راحتی حرکت کنند و کیفیت شستشوی شما بهتر شود.

اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است و هفته‌ای یک یا دو بار لباس‌ها را می‌شویید پس سعی کنید ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت بالا بخرید. در صورت شستن لباس‌ها به صورت روزانه یا هر دو روز یک‌بار ماشین‌های لباسشویی با اندازه متوسط گزینه مناسبی هستند. البته انتخاب ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت کم هم مشکل ساز نخواهد بود فقط باید لباس‌ها را تقسیم بندی کنید و در چندین مرحله بشویید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array