به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وبسایت گردآورنده داده‌های رمزارزی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، متعلق به صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، یک افزونه جدید برای چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT مبتنی بر مدل زبان بزرگ (LLM) ایجاد کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشرشده روز 11 اکتبر (19 مهر)، کاربران این وبسایت مرجع می‌توانند با ورود به حساب ChatGPT Plus خود و فعال کردن این افزونه، به سادگی به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع سؤالات مربوط به حوزه کریپتو را از LLM بپرسند. به غیر از هزینه اشتراک ماهانه 20 دلاری که باید برای ChatGPT Plus پرداخت شود، هیچ هزینه اضافی دیگری برای استفاده از این افزونه وجود ندارد. توسعه‌دهندگان این ویژگی جدید درباره هدف خود از راه‌اندازی این سرویس می‌گویند:

“چت‌بات اصلی ChatGPT کاربرد محدودی برای علاقه‌مندان به صنعت رمزارزها دارد، زیرا داده‌ها عمدتاً محدود به سپتامبر 2021 هستند. قابلیت‌های مرور وب ChatGPT که اخیراً توسعه داده شده است نیز محدودیت‌هایی در ارائه داده‌های بلادرنگ در حوزه ارزهای دیجیتال دارند.”

 چت‌بات ChatGPT

چت‌بات مبتنی بر مدل زبان بزرگ (LLM) قادر است برای سؤالات ساده‌ای مانند «همبستگی بیت کوین و اتریوم در سال 2023 چقدر است؟» ، «تغییرات در مدل‌های توزیع توکن (ICO/IDO/launchpad و غیره) با نوسانات قیمت مشاهده شده چه ارتباطی دارد؟” و غیره، پاسخ‌هایی ارائه کند. از طریق این ادغام، درخواست‌های ایجاد شده توسط ChatGPT مستقیماً از فید داده‌های CoinMarketCap و اطلاعات بلادرنگی مانند فهرست‌بندی، برندگان و بازندگان بازار، آخرین آمار بلاکچین و غیره بررسی می‌شوند. این ابزار با نسخه‌های دسکتاپ و موبایلی CoinMarketCap سازگاری دارد.

کاربرد ChatGPT در صنعت کریپتو

گفتنی است که همزمان با رونق چت‌بات ChatGPT، چندین صرافی‌ ارزهای دیجیتال در حال آزمایش فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) هستند. در ماه جولای، کوین تلگراف گزارش داد که صرافی ارز دیجیتال بیت‌گت (Bitget) یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای استراتژی‌های معاملاتی شبکه خود راه‌اندازی کرده و از الگوریتم‌های معاملاتی به منظور خودکار نمودن تراکنش‌ها برای کاربران استفاده می‌کند. گریسی چن، مدیر عامل بیت‌گت (Bitget)، در مصاحبه‌ای فاش کرد که این صرافی رمزارزی از ابزارهای هوش مصنوعی برای مدیریت سرویس ترجمه برای خدمات چند زبانه و بخش خدمات مشتریان خود بهره گرفته است.

به طور همزمان، بازار بورس نزدک نیز ماه گذشته موفق شد تأییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را برای سفارشات تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت کند. صرافی ارزهای دیجیتال بایننس نیز یک مولد توکن‌های غیرمثلی با هوش مصنوعی را برای کاربران تایید شده خود راه‌اندازی کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array