به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، رقیب X یعنی پلتفرم متن‌محور Bluesky در حال عرضه جدیدترین نسخه خود (ورژن 1.52) به بازار است.
این نسخه که شامل تغییرات جدید بسیاری می‌شود، بر مقوله بهبود امنیت و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران تمرکز کرده است.

این استارتاپ که توسط جک دورسی حمایت مالی می‌شود؛ در جدیدترین سخنان خود بیان کرده که کاربران از این پس می‌توانند از طریق آدرس ایمیل خود مراحل احراز هویت را تکمیل کنند. این قابلیت جدید بخشی از تلاش‌های گسترده‌تری برای افزایش و ارتقای امنیت حساب‌های کاربری در سیستم‌ها و زیرساخت Bluesky می‌باشد.
همچنین، یکی دیگر از آپدیت‌های این نسخه، لینک‌های مشکوک و گمراه‌کننده را با نمایش یک علامت مخصوصاً از دیگر لینک‌ها مجزا خواهد کرد.

Bluesky
هشدار درباره لینک‌های مشکوک

البته که قابلیت علامت زدن لینک‌های مشکوک در Bluesky به‌عنوان یک سیاست نظارتی پیشرفته منتشر نشده است؛ بلکه تنها روشی برای مجزا کردن لینک‌های نامربوط (نسبت به پست و متن منتشر شده توسط کاربران) است. اگر ماجرا واقعاً همین باشد، Bluesky با نمایش یک اخطار به کاربران هشدار خواهد داد که این “لینک‌های مشکوک” ممکن است آنها را به مقصدی هدایت کنند که مورد تأیید نمی‌باشد.

احراز هویت
احراز هویت از طریق جیمیل

آپدیت جدید Bluesky با تغییرات اساسی

البته، همچنان بزرگترین آپدیت این نسخه جدید امکان احراز هویت از طریق ایمیل است. به گفته این کمپانی، در روزهای پیش‌رو، کاربران نوتیفیکیشنی درون اپلیکیشن دریافت خواهند کرد که از آنها می‌خواهد آدرس ایمیل خود را تأیید کنند.

همچنین این آپدیت امکان تغییر آدرس ایمیل کاربری را نیز به افراد ارائه می‌دهد. به‌ همین منظور، کاربرانی که آدرس ایمیل خود را فراموش کرده‌اند و یا دیگر به آن دسترسی ندارند و یا حتی در تایپ کردن حروف دچار غلط املایی شده‌اند؛ می‌توانند به‌راحتی و بدون دردسر یک آدرس ایمیل جدید را در بخش تنظیمات Bluesky ثبت کنند.

بعد از پایان پروسه احراز هویت، اگر کاربران نیازی به اعمال مجدد تغییرات داشته باشند می‌تواند کد تأیید ارسال شده به ایمیل را در سیستم وارد کرده و تغییرات را نهایی سازند.

ایمیل
تغییر آدرس ایمیل از بخش تنظیمات

این اقدام مهم و استراتژیک، رقابت میان Bluesky و رقیب اصلی آن، X را تشدید و تقویت خواهد کرد. درحالی که آپدیت‌های امنیتی مهم‌ترین بخش این نسخه جدید هستند؛ اما قابلیت‌های کاربردی دیگری نیز به این پلتفرم افزوده شده‌اند؛ برای مثال:

  • افراد دنبال‌شونده در لیست نتایج جستجو در اولویت به‌نمایش در می‌آیند.
  • در نسخه موبایلی، کاربران قادرند با نگه‌داشتن طولانی انگشت بر روی عکس پروفایل خود، میان حساب‌های کاربری مختلف جابه‌جا شوند.
  • دقت مشاهده تصاویر و زوم در این نسخه به‌شدت بهبود یافته است.
  • همچنین برخی باگ‌ها رفع شده و عملکرد این نسخه از اپلیکیشن به‌صورت کلی ارتقا یافته است.

با اینکه دسترسی به خدمات Bluesky تنها با دریافت کارت‌دعوت از دیگر کاربران مجاز است، این پلتفرم از محبوبیت بیشتری در میان رقبای فعلی توییتر سابق (X فعلی) برخوردار است. دلیل آن نیز بسیار ساده است: Bluesky در واقع پروژه جانبی خودِ توییتر بوده و حالا، پس از سالها، توسط شخص جک دورسی حمایت مالی می‌شود.

Bluesky موفق شده بود ماه گذشته به رکورد 1 میلیون کاربر ثبت‌نامی برسد که البته این آمار در مقایسه با 1.8 میلیون کاربر فعال ماهانه پلتفرم Mastodon و رکورد چشمگیر 100 میلیون نصب پلتفرم Threads حرف زیادی برای گفتن ندارد.

هنوز مشخص نیست که خدمات این پلتفرم دقیقاً چه زمانی در دسترس همه کاربران قرار بگیرد؛ اما درهرصورت همیشه کاربران زیادی خواهان فعالیت در آن هستند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array