به گزارش ایران دکونومی، سود سهام عدالت همچون سال گذشته در دو مرحله پرداخت می‌شود، که مرحله اول تا آخر آذرماه امسال واریز خواهد شد و مرحله دوم در روزهای پایانی اسفند به حساب دارندگان این سهام پرداخت خواهد شد.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت.

در مرحله اول سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب مبلغ ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان دریافت کردند و افرادی که سهام یک میلیون تومانی داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

مرحله دوم از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ شروع شد و سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب مبلغ ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند.و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی داشتند، به آنها مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

 وضعیت جاماندگان سهام عدالت

سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست. اواسط شهریور امسال هم احسان خاندوزی ـ وزیر اقتصاد – اظهار کرد که مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

تعیین و تکلیف سهام متوفیان

 سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل می‌شود که در این روش هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array