به گزارش ایران دکونومی، قیمت سیمان توسط تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تعیین می‌شود و ممکن است در طول روز متغیر باشد. قیمت‌گذاری ممکن است به صورت منظم و روزانه انجام شود و یا بر اساس شرایط خاص بازار تغییر کند. در بسیاری از موارد، قیمت سیمان ممکن است هر هفته یا هر ماه توسط تولیدکنندگان به‌روزرسانی شود، چرا که قیمت روز سیمان بسته به عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، تغییر هزینه‌های تولید، نرخ ارز و سیاست‌های دولتی بوده و با تغییر هر یک، تولیدکنندگان نرخ جدید و روز سیمان را مشخص می‌کنند. در زیر آخرین قیمت انواع سیمان در بازار ایران را مشاهده خواهید کرد.

قیمت سیمان در 18 مهر 1402:

سیمان استهبان- عمدهقیمت هر پاکت ۵۵,۰۰۰ تومان
سیمان پاکتی فارس _ عمدهقیمت هر پاکت۶۶,۲۰۰ تومان
سیمان پاکتی فارس _ 50 پاکتیقیمت هر پاکت ۷۸,۵۰۰ تومان
سیمان پاکتی فارس نو – عمدهقیمت هر پاکت ۶۹,۸۰۰ تومان
سیمان سفید پاکتی 25 کیلوگرمی نی ریزقیمت هر پاکت ۷۸,۰۰۰ تومان
سیمان سفید 40 کیلوگرمی نی ریزقیمت هر پاکت ۱۲۶,۱۰۰ تومان
سیمان سفید پاکتی 40 کیلوگرمی لارستاقیمت هر پاکت ۱۱۶,۰۰۰ تومان
سیمان سپاهان فله- عمدهقیمت هر تن .
سیمان فارس نو فله تیپ 2 – عمدهقیمت هر تن .
سیمان پاکتی فارس تیپ 5 _ عمدهقیمت هر پاکت .
سیمان

مصالح ساختمانی در قانون جهش مسکن؛ متوسط هزینه مصالح

وزارت راه و شهرسازی به‌تازگی به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون مصوب مجلس تلاش دارد تا سایر وزارتخانه‌ها را که طبق قانون مکلف به تسهیلگری در ساخت مسکن هستند با خود برای تحقق هدف کلان دولت همراه کند. تأکید وزیر راه و شهرسازی بر اجرای قانون ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن است که در آن وزارت صمت و وزارت اقتصاد نیز تکالیفی را برای اجرای بهینه نهضت ملی مسکن برعهده دارند.

طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به موضوع مصالح ساختمانی پرداخته است. بر این اساس تکالیفی برای سه وزارتخانه راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت صمت مشخص شده و این وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا برای تأمین مصالح ساختمانی اقدام کنند. در این ماده قانونی، تأکید شده است که وزارت اقتصاد مکلف است تا به منظور پوشش خطرپذیری ساخت مسکن، امکان پیش‌خرید و سایر ابزارهای پوشش خطرپذیری خرید مصالح ساختمانی صرفاً فولاد و سیمان را در بوس کالا فراهم کند.

در تبصره یک این قانون، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت مکلف شده‌اند تا آیین‌نامه مربوط به نحوه تأمین مصالح ساختمانی فولاد و سیمان را برای طرح‌های مسکن حمایتی با حذف واسطه تهیه کرده و به تصویب هیأت وزیران برسانند. همچنین تبصره ۲ این قانون، وزارت اقتصاد و امور دارایی را مکلف کرده است تا امکان خرید مصالح ساختمانی از بورس را برای سازندگان مسکن حمایتی با معرفی وزارت راه و شهرسازی فراهم کند.

در هفته‌های گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اظهار نظرهایی مختلف خواستار تأمین کم‌هزینه‌تر مصالح ساختمانی فولاد و سیمان برای سازندگان نهضت ملی مسکن شدند تا نهضت کاهش قیمت تمام‌شده مسکن که شعار دولت سیزدهم است محقق شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array