به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا قصد دارد برای رقابت با کمپانی اپل، نسخه اقتصادی‌تری از هدست‌های خود را به بازار عرضه کند.

براساس جدیدترین گزارشات، کمپانی متا از پیش‌روی اپل “ترس دارد” و از برنامه‌های ارائه و جزئیات مربوط به هدست Vision Pro برای توسعه هدست‌های Quest نکته‌برداری کرده و الگو می‌گیرد. همچنین حدود یک ماه پیش اخباری مبنی بر توسعه یک هدست جدید در متا با همکاری برند کره‌ای LG نیز منتشر شده بود.

پس از رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro در رویداد WWDC کمپانی اپل؛ مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مؤسس کمپانی متا ادعا کرده بود که این هدست موردانتظار اصلاً قابلیت و کارکرد خاصی ندارد! او اصلاً تحت‌تأثیر هدست Vision Pro کمپانی اپل قرار نگرفته بود و انتقادات تند و تیزی به آن داشت. زاکربرگ اعتقاد داشت که این هدست جنجالی “هیچ نوع کارکرد جادویی ندارد که متا از قبل برای آن چاره‌ای نیندیشیده باشد”. همچنین او با کنایه گفت که قیمت نجومی این هدست “هفت‌برابر هدست Quest ۳” ساخته متا است.

هدست جدید متا، Quest 3 در این هفته رونمایی و معرفی خواهد شد و متا از همین الان به فکر برنامه‌های آینده و پیش‌روی خود می‌باشد. رقابت در عرضه تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) بسیار شدید است و متا قصد ندارد به‌هیچ‌عنوان از اپل جا بماند.

Vision Pro

واهمه متا از عرضه هدست Vision Pro

به گفته روزنامه‌نگار مشهور روزنامه Bloomberg، مارک گرمن، برنامه‌های بازاریابی کمپانی متا در واکنش به اطلاعیه‌های مربوط به انتشار هدست Vision Pro اپل به کلی تغییر یافته‌اند!
گرمن در یادداشت جدید خود ادعا کرده که به‌عنوان بخشی از این برنامه کاری جدید، متا قصد دارد هدست جدید و اقتصادی‌تری را در سال 2024 به بازار عرضه کند. این هدست بدون کنترلر (controller) در دسترس کاربران و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به گفته مارک گرمن، یک منبع ناشناس و آگاه در کمپانی متا به او گفته است که “متا از سلطه و قدرت اپل واهمه دارد” و شرایط موجود قبل از رونمایی و عرضه هدست Vision Pro را به شرایط مشابه سالها قبل، درست پیش از رونمایی از اولین گوشی هوشمند آیفون مقایسه کرده است.
براساس نوشته‌های گرمن، تغییر شدید تمرکز متا از دنیای متاورس به سمت “کاربردی‌تر کردن عملکرد هدست‌های Quest”، جواب مستقیمی به اقدامات اخیر اپل در مسیر توسعه Visio Pro می‌باشد. بهبود عملکرد هدست‌های متا در زمینه‌های گیمینگ و بهره‌وری، اهداف اصلی این کمپانی را تشکیل می‌دهند.

هدست متا

Ventura در برابر Vision Pro

نقشه کاری پیش‌روی متا، شامل کاهش هرچه‌بیشتر هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام رمزی Ventura می‌باشد. هدست Quest 3 همین الان هم کمتر از 15% از هزینه کل هدست Vision Pro قیمت دارد. اما قرار است هدست بعدی متا نه‌تنها اقتصادی‌تر، بلکه سبک‌تر و راحت‌تر در هنگام استفاده بدون کاهش رزولوشن صفحه‌نمایش آن نیز باشد.
همچنین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش این هدست اقتصادی‌تر، حذف کنترلرها از جعبه محصول است. متا برای دستیابی به این منظور یا کنترلرها را به‌صورت جداگانه و در صورت نیاز مشتریان به‌فروش خواهد رساند و یا اینکه طراحی Ventura را به Vision Pro نزدیک‌تر کرده و کنترلرها را با حرکات دست افراد جایگزین خواهد کرد.

پیش‌فروش هدست‌های 500 دلاری متا به‌نام Quest 3 از روز 27 سپتامبر آغاز شده و عرضه آنها از 10 اکتبر (فردا – 18 مهر) خواهد بود. براساس شنیده‌ها، پروژه Ventura، هدست اقتصادی بدون کنترلر متا در سال 2024 و با قیمت تنها 200 دلار به کاربران عرضه خواهد شد. این درحالی‌ست که قیمت اولین نسخه از Vision Pro حدود 3500 دلار است و براساس شنیده‌های اخیر، اپل برنامه‌ای برای عرضه نسخه اقتصادی‌تری از این هدست ندارد!

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array