به گزارش ایران دکونومی، در روز خونین بورس که در نتیجه جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بیش از 90 درصد بازار منفی شد، «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در یک نشست خبری اعلام کرد که طی سه ماه گذشته بازار سرمایه شاهد پنیک و شوک جدی نبوده است. این در حالی است که روز گذشته (16 مهر) شاخص بورس تهران با 51 هزار و 600 واحد افت به سطح 2 میلیون رسید که می‌توان آن را به جنگ غزه نسبت داد؛ چرا که پس از اعلام خبر، 96 درصد بازار سرخ پوش شد.

با این اتفاق، اهالی رسانه در یک نشست خبری با حضور «مجید عشقی» این سوال را مطرح کردند که در چنین شرایطی احتمال تعطیلی موقت بازار چقدر است؟ رئیس سازمان بورس با اشاره به این موضوع که سهم‌ها از نظر بنیادی در شرایط خوبی قرار دارند، عنوان کرد که سهام داران بهتر است عجله نکنند و سهام خود را از دست ندهند، چرا که این شرایط موقتی بوده و دوام زیادی نخواهد داشت.

اعتماد سرمایه گذاران به بورس

«مجید عشقی» رئیس سازمان بورس در رابطه با از دست رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه عنوان کرد که مثبت یا منفی بودن بازار دست سازمان بورس نیست؛ عوامل سیاسی، اقتصادی و.. روی بورس اثرگذار هستند.

عشقی همچنین گفت: هیچ جای قانون یا دستورالعمل نیست که سازمان بورس باید بازار را مثبت یا منفی کند. در طی ماه‌های گذشته اعتماد سرمایه‌گذاران دچار لطمه شده که انتظار نداریم این اعتماد به‌سرعت بازگردد. اما با توجه‌ به اقدامات و اصلاحاتی که صورت‌گرفته امیدواریم که به مرور بازار به شرایط نرمال برگردد. در نهایت عشقی عنوان کرد شرایطی هم که به وجود آمده متعادل خواهد شد.

یکی دیگر از مسائلی که در نشست خبری رئیس سازمان بورس به آن پرداخته شد، عرضه خودرو در بورس کالا بود که «عشقی» در این رابطه اذعان داشت که فعلاً برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس نداریم و به نظر می‌رسد با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، تا یک سال و نیم آینده فعلاً برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد، اما اگر خودروسازان بخواهند این کار را انجام دهند مشکلی برای آن وجود ندارد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array