به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آژانس خبری یونهاپ مستقر در کره جنوبی، در گزارش عجیب روز نهم اکتبر (17 مهر) خود به نقل از صرافی بزرگ آپ‌بیت (Upbit) اعلام کرده است که این صرافی ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال 2023 بیش از 159000 بار مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

این گزارش افزایش 117 درصدی نسبت به نیمه اول سال 2022 و افزایش 1800 درصدی نسبت به نیمه اول سال 2020 را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش کوین گکو (CoinGecko)، پلتفرم معاملاتی آپ‌بیت (Upbit) یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال کره جنوبی است که حجم معاملات ۲۴ ساعته آن به حدود ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد. سایر صرافی‌های شناخته شده فعال در این منطقه عبارتند از Bithumb، Coinone و Gopax.

تدابیر امنیتی قدرتمند Upbit برای مقابله با حمله‌های سایبری

بر اساس این گزارش، آپ‌بیت (Upbit) برای مقابله با تلاش‌های مکرر هکرها و تقویت سطح امنیت این پلتفرم، نسبت وجوهی را که در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌کند به 70 درصد افزایش داده است. به علاوه، این صرافی تدابیر امنیتی خود برای وجوهی که در کیف پول‌های داغ نگهداری می‌شوند را نیز ارتقا داده است.

همانطور که می‌دانید، کیف پول‌های داغ به مراتب بیشتر از کیف پول‌های سرد هک می‌شوند، زیرا کلیدهای خصوصی آنها به صورت آنلاین ذخیره می‌شود. این درحالی است که در کیف پول‌های سرد، کلیدها به صورت آفلاین در هارد دیسک‌های خارجی و روی USB قابل ذخیره‌سازی هستند.

حمله های هکری

با این وجود، این صرافی در سال 2019 یک اکسپلویت 50 میلیون دلاری را متحمل شد. پس از حمله هکری سال 2019، آپ‌بیت اقدامات مختلفی را برای جلوگیری از تکرار آن انجام داد و از آن زمان تا به امروز حتی یک مورد حمله سایبری موفق نیز در این پلتفرم رخ نداده است.

ناگفته نماند که این صرافی اواخر ماه سپتامبر امسال مجبور شد خدمات مربوط به توکن آپتوس (Aptos) را متوقف کند، زیرا نتوانسته بود توکن جعلی، “ClaimAPTGift.com” را شناسایی کند و این دارایی جعلی در بیش از 400000 کیف پول آپتوس پخش شد.

مقامات کره جنوبی ضمن تایید افزایش روزافزون حمله‌های هکری در بازار ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، از دولت خواسته‌اند تدابیر امنیتی بیشتری را برای مقابله با این حوادث اتخاذ کند. برای مثال، وزارت علوم و فناوری باید برای مقابله با حملات سایبری علیه صرافی‌های دارایی‌های مجازی که بستر حملات هکری مکرر است، آزمایش‌هایی در مقیاس بزرگ انجام دهد و شرایط امنیت اطلاعات آنها را بررسی کند.

با وجود تمام این اقدامات، صرافی‌های رمزارزی در ماه سپتامبر جولانگاه هکرهای مختلف بوه است. برای مثال، صرافی کوینکس (CoinEx) مستقر در هنگ کنگ در ماه سپتامبر پس از به خطر افتادن یکی از کلیدهای خصوصی این شرکت، 70 میلیون دلار ضرر را متحمل شد. این شرکت اعلام کرد که کلیه کاربران آسیب‌دیده در مقابل وجوه از دست رفته خود غرامت دریافت خواهند کرد. علاوه بر آن، صرافی بزرگ هیوبی (HTX) نیز در یک حمله جداگانه، روز 24 سپتامبر 7.9 میلیون دلار از سرمایه خود را از دست داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array