به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آژانس حمایت مالی مصرف‌کننده ایالات متحده در حال بررسی طرح اعمال قانون انتقال الکترونیکی وجوه (EFTA) برای صنعت کریپتو است تا بتواند از این طریق از مصرف کنندگان در برابر نقل و انتقالات جعلی ارزهای دیجیتال محافظت کند.

روهیت چوپرا (Rohit Chopra)، مدیر دفتر حمایت مالی مصرف‌کننده (CFPB) در کنفرانس پرداخت‌ها که روز 6 اکتبر (14 مهر) توسط اندیشکده موسسه بروکینگز برگزار شد اظهار داشت که این آژانس به دنبال اعمال قانون EFTA برای “دلارهای دیجیتال خصوصی و سایر ارزهای مجازی” است.

«برای کاهش آسیب‌های ناشی از خطاها، هک‌ها و نقل و انتقالات غیرمجاز، این آژانس گزینه ارائه راهبردهای اضافی برای فعالان بازار با هدف پاسخ به سؤالات آنها در مورد اعمال قانون انتقال الکترونیکی وجوه در رابطه با دلارهای دیجیتال خصوصی و سایر ارزهای مجازی را در دست بررسی دارد.»

قانون انتقال الکترونیکی وجوه (EFTA) که در سال 1978 تصویب شد، یک قانون فدرال است که از مصرف‌کنندگان در هنگام انتقال وجه به صورت الکترونیکی، چه از طریق کارت‌های نقدی، دستگاه‌های خودپرداز یا حساب‌های بانکی محافظت می‌کند و هدف آن محدود کردن زیان‌های احتمالی مصرف‌کننده از نقل و انتقالات غیرمجاز است.

قانون آژانس حمایت مالی مصرف کننده

این مقررات مؤسسات مالی را موظف می‌کند تا هر زمان که در قبال انتقال‌های غیرمجاز مسئول هستند، مصرف‌کنندگان را از این بابت مطلع سازند. منظور از این “افشای مسئولیت” این است که این وضعیت قبل از اولین انتقال الکترونیکی در حساب کاربری افراد اطلاع‌رسانی شود.

این اقدام آژانس در حالی صورت گرفته است که حملات هکر‌ها به پلتفرم‌های رمزارزی از ابتدای سال تاکنون بیش از 150 درصد افزایش یافته و اولین جلسات محاکمه سم بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX)، با اتهام کلاهبرداری و استفاده از منابع مالی مشتریان وارد دومین هفته خود می‌شود. گفتنی است که این صرافی در همان روزهای اول پس از ورشکستگی حدود 400 میلیون دلار هک شد.

چوپرا افزود CFPB دستوراتی را نیز برای “بعضی شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری” صادر خواهد کرد تا اطلاعاتی در مورد شیوه‌های تجاری آنها در خصوص استفاده از داده‌های شخصی افراد و صدور ارز خصوصی به دست آورد. علاوه بر این، این آژانس بررسی موسسات غیربانکی که پلتفرم‌های سرویس پرداخت ارائه می‌دهند را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

به عقیده چوپرا، شورای نظارت بر ثبات مالی وزارت خزانه‌داری باید برخی از فعالیت‌های حوزه رمزارزها را در دسته «فعالیت‌های تسویه حساب یا تسویه پرداخت با اهمیت سیستمی» طبقه‌بندی کند. این کار می‌تواند ابزارهای مهم و نظارت کافی را در اختیار سایر آژانس‌ها قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که یک استیبل کوین واقعاً پایدار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array