به گزارش ایران دکونومی، تحرکات بازار جهانی و داخلی طلا حاکی از آن است که تشدید مناقشات نظامی در نوار غزه، عامل مهمی در جهت تغییر مسیر دلار تهران و به تبع آن فلز زرد بوده است؛ به طوری که روز گذشته (15 مهر) قیمت دلار در بازار با افزایش ۳۲۰ تومانی، به ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان رسید و امروز به رشد خود ادامه داد. قیمت اونس طلا در بازار جهانی نیز رشدی در حدود ۱۳ دلار را تجربه کرد و در نهایت روی قیمت یک هزار و ۸۳۲ دلار ایستاد و به نظر می‌رسد اگر بازار جهانی تعطیل نبود احتمالاً به رشد خود ادامه می‌داد.

از سوی دیگر، قیمت طلا کاملاً تحت تاثیر دلار و همین طور اونس بوده و با تغییرات قیمتی این دو، یک روند صعودی را شروع کرد. به این ترتیب طلای 18 عیار روز گذشته (15 مهر) با 56 هزار تومان افزایش وارد کانال 2 میلیون و 304 هزار تومان شد.

با تشدید مناقشه روند صعودی بازار در روز جاری (16 مهر 1402) نیز ادامه یافت؛ به طوری که دلار آزاد در کانال 51 هزار و 400 تومان مورد معامله قرار گرفته و طلای 18 عیار نیز در کانال 2 میلیون و 390 هزار تومان معامله می‌شود که بین میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) و میانگین متحرک نمایی 100روزه (EMA 100) است.

در حال حاضر روند افزایشی مورد بررسی تحت تاثیر کاتالیزورهای خبری ایجاد شده است. بنابراین اگر معامله‌گر بازار طلا هستید، بهتر است روند دلار آمریکا و تحرکات نوار غزه را زیر نظر داشته باشید، چرا که در صورت اعلام هر گونه خبری از احتمال اتمام مناقشات، ممکن است شاهد برگشت روند شارپی به وجود آمده باشیم.

در نهایت باید پذیرفت که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس جهان را تحت تاثیر قرار داده است؛ به گونه‌ای که نه تنها مردم کرانه غرب، بلکه ساکنان سایر کشورها را مجاب به خرید طلا و دارایی‌های امن کرده و تقاضا برای فلز زرد را در غالب کشورها بالا برده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array